Awantura o VAT, czyli kolejne bicie piany

Autor: Tomek Kruk (tomek.kruk_at_sq1eih.rubikon.net.pl.NIEZYCZESOBIESPAMU)
Data: Fri 23 Feb 2001 - 17:00:29 MET

Zapewne nie jeden z Was dostal maila z propozycja przylaczenia sie do
kolejnej akcji majacej na celu....likwidacje podatku VAT na polaczenia
z Internetem...

Tak totalnej bzdury to ja jeszcze nie widzialem, nie bede sie tutaj
rozczulal nad ekonomnicznymi aspektami takiego posuniecia, w kazdym
razie robienie takiego wielkiego halo dla obnizenia cen za polaczenia
z Internetm o 1/5 jest moim zdaniem niporozumieniem.

Jesli chcecie mam inna, znacznie ciekawsza propozycje ktorej efektem
bedzie obnizenie nie o 1/5, ale przynajmiej kilkakrotnie i to akurat w
przypadku polaczen komutowanych.

Jak powszechnie wiadomo rzeczywisty koszt polaczen komutowanych od
abonentow do dostawcow Internetu znacznie odbiega od tego, ktory zada
sobie Telekomunikacja Polska S.A.
Mowiac prosciej koszty ponoszone przez TPSA sa kosztami stalymi, a nie
tak jak sobie zadaja, zaleznymi od czasu polaczenia. Inaczej mowiac
istnieje mozliwosc ZMUSZENIA monopolisty do zmiany cen, zreszta
bedacej w zgodzie z nowym PRAWEM TELEKOMUNIKACYJNYM w szeczolnosci z
jego punktem 49.
W takim wypadku miesieczny abonament za polaczenia Z WYBRANYM DOSTAWCA
INTERNETU spokojnie moglby sie zamknac w granicach 100 zlotych.

Istnieje Urzad Antymonopolowy ktory moglby nakazac TPSA wprowadzenie
takiej struktury oplat, jednakze musza zostac spelnione nastepujace
warunki:

1.Musi zostac zlozony FORMALNY wniosek
2.Musi zostac oplacony BIEGLY ktory orzeknie jaki jest rzeczywisty
stan rzeczy.

Sprawa prosta, jednakze wydaje mi sie ze nikt na to nie pojdzie, bo
polski net jest pelen KRZYKACZY ktorzy nie potrafia nic poza
organizowaniem dziwnych hasel z ktorych niewiele wynika.

| Tomek Kruk | gadu-gadu: 119361 | tel. (0603)237728      |
| e-mail: futszaK_at_irc.pl http://www.futszaK.prv.pl        |
|            futszaK_at_soro.pnet.pl for long files          |                  |