Re: Neostrada a kwestia wlasnosci ...

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Sat 24 Feb 2001 - 17:36:43 MET

On Fri, 23 Feb 2001, Jaroslaw Rafa wrote:

>+ Dnia 20 Feb 01 o godz. 23:44, Jerzy Turynski napisal(a):
>+
>+ > Jak pan Kazio NA SWOJEJ KOPIARCE i na własnym papierze skseruje Twoją
[...]
>+ Nie.
>+ Ale pan Kazio, jezeli jest wlascicielem kserokopiarki, ma prawo okreslic,
>+ KTO moze na tej kserokopiarce cos kserowac.
>+ I ma do tego wszelkie prawo, bo kserokopiarka jest jego.

 Dziękuję za argument :)

 *Może* - do momentu, w którym wystąpi z *publiczną ofertą*, np.
przez wywieszenie kartki "ksero 50 gr od kartki".

 Wtedy już *nie może* odmówić Murzynowi ani kobiecie ani
dlatego, że kartki są na niebieskim tle (tylko dlatego że tak
chce). Może ostrzec że "będzie źle wyglądać".

 Mało tego: jeśli na kartce napisał: "za 100 kartek upust 20%"
to *nie może* zabronić mi "spółdzielni z kolegą" pt. "ja wezmę
wszystkie kartki, skseruję z upustem".

 On *może* wiedzieć że to są kartki dwu osób i mimo że *ma*
w tym interes ekonomiczny *nie może* się wycofać z umowy
twierdząc że "kartki muszą być własnością jednej osoby".

 Jeśliby oferta nie była publiczna... to nie wiem :)

>+ Pozdrowienia,
 Wzajemnie - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.