Re: konto shellowe - wilcza przysluga ????

Autor: Jacek Orlowski (Jacek_at_Orlowski.Com.SpamRemove)
Data: Tue 20 Feb 2001 - 10:06:43 MET

Uzytkownik "piotrek":

> Moim zdaniem tak jak od kierowcy wymaga sie posiadania pewnych
> umiejetnosci poswiadczonych w dodatku egzaminem, tak od uzytkownika
> komputera powinno sie wymagac posiadania conajmniej elementarnej
> wiedzy.

Zgadzam sie z tym zdaniem - choc nie wyobrazam sobie by mozna bylo
technicznie wprowadzic obowiazkowy "egzamin na uzywanie komputera"
- choc o ile wiem to jest cos w tym rodzaju, i wszyscy chetni moga sie
zapisac na kurs a potem oprawic dyplom w ramki.

Niestety lamerstwo i ignorancja - bedaca m.in. wynikiem upraszczania
konstrukcji komputera/oprogramowania - jest coraz wieksza. Kilka przy-
kladow - pochadzacych "z platformy" windows:

- "dlaczego nie zainstalowal mi pan ICQ? przeciez to pan powinien to
zrobic!"
- "a co to za spinacz mi tu wyskoczyl?! :o" (to oczywiscie pytanie do admina
sieci)
- "jak zainstalowac windowsa?"
- "jak wylaczyc serwer proxy?"
- "czy moze pan mi podac adresy wroclawskich kawiarenek internetowych?"

W wiekszosci przypadkow zauwazam nie tyle brak wiedzy co brak checi jej
znalezienia / przyswojenia. Na 80% pytan napisalem odpowiednie FAQ, poda-
jac dodatkowo odwolania do zrodel. Szkoda tylko, ze malo kto ma ochote
poswiecic 30 minut na przczytanie tego co ktos pisal 3 dni. A potem jest
problem:
jaki adres wpisac jako serwer POP3 ?

O ile tego typu uzytkownik dziala w zaciszu swojego domostwa wszystko jest
w porzadku - pomeczy od czasu do czasu serwis lub kolesia ktory skladal mu
komputer. Problem zaczyna sie wtedy gdy ktos taki chce miec dostep do
"Emila" ....

Slainte!
jO.