Re: Kodeks Internauty 2 - rozwiazaniem dla transferow?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 21 Feb 2001 - 14:05:56 MET

On Mon, 5 Feb 2001, miab wrote:

>+ Tomasz Kłoczko napisał(a) w wiadomości: <95jhou$hl$2_at_korweta.task.gda.pl>...
[...]
>+ >Przyjmij do wiadomości, ie da się w pełni kontrolowany sposób rozliczać
>+ >ruchu IP. Mówiac inbaczje gdybym wiedział, że rozliczasz się ża ruch to
[...]
>+ Co Ty ciagle z tym nabijaniem licznika (mania jakas).

 Żadna mania: fakt. Protokół IP jaki jest każdy widzi: on powstał
do zastosowań wojskowych i takimi drobiazgami jak "liczenie ruchu"
nikt sobie głowy nie zaprzątał. Identyfikacją na poziomie łącza
też, przy okazji mówiąc (dla ścisłości: w IP nie ma "warstwy
łącza" w ścisłym znaczeniu standardu OSI...) a rozróżnianiem
kto (nadawca czy odbiorca) jest źródłem ruchu tym bardziej;
zaczyna być jasne ?
 Jeśli ty będziesz "liczony za megabajt" i dajmy na to, Kłoczkowi,
mi albo komu tam podpadniesz - to... zapłacisz dowolną wskazaną
cenę. Za ruch wygenerowany z naszej strony. Tyle i tylko tyle !

>+ Jakos sobie z liczeniem ruchu i z nabijajacymi liczniki
>+ na swiecie radza.

 Obawiam się że nie tak prosto: ruch, który może wygenerować
(fizycznie !) Kłoczek jest niczym w skali operatora; po prostu
tylko zmowa klientów (TPSA na celowniku ? ;)) mogłaby spowodować
mierzalny efekt.
 Przy złośliwościach typu user->user sprawa wygląda inaczej, i user
mający "stałe bez licznika" może usera "z licznikiem" przyprawić
o szok :>

>+ miab

 Gotfryd

--