Re: Neostrada a kwestia wlasnosci ...

Autor: Jacek Orlowski (Jacek_at_Orlowski.Com.SpamRemove)
Data: Mon 19 Feb 2001 - 10:11:49 MET

Użytkownik "Wojtek Zak":

> Dostęp do Internetu jest w Polsce za drogi, więc ludzie starają się mieć
go
> jak najtaniej, np. składając się w kilka osób na jeden abonament. Znam
> przykład takich, co to zrobili, [...]

Witam!

Odpowiem na ten post, choc bede odnosil sie do calosci dyskusji.
Problem dzielenia sygnalu z jednego "gniazdka" - dotyczy wszystkich,
zarowno tpsa, providerow, sieci osiedlowych i sasiedzkich.
Przeciez zawsze znajdzie sie ktos kto uzna ze lepiej placic polowe
abonamentu niz caly ...

Ja uznaje ze jest to kwestia uczciwosci. W mojej sieci mam do czynienia
z wieloma aspektami dzielenia sygnalu. Poniewaz stawiam sprawe
w sposob oczywisty i uczciwy mysle ze jestem w ten sam sposob traktowany.
Sa mieszkania gdzie podlaczonych jest 4 ludkow i kazdy placi uczciwie
abonament - 36 zl - i jest bardzo zadowolony ze ma tanio internet.
Choc mogliby kombinowac i placic 36/4 ...

Sa tez mieszkania gdzie jest siec wewnetrzna 2-3 komputery ale oplacany
jest jeden abonament - wierze tym ludziom ze dzialaja uczciwie; statystki
pokazuja ze tak jest bo koncowki takie nie generuja za wiele ruchu.

W wypadku struktur ethernetowych gdzie nie ogranicza sie przepustowosci
per user dzielenie sygnalu z jednej koncowki ma bardzo duzy wplyw na
funkcjonowanie dostepu do Internetu.

Nat+firewall - problem rozwiazalem w prosty sposob - zgadzam sie na
takie rozwiazania pod warunkiem posiadania dostepu roota na takim
routerze - bym mogl miec kontrole nad poczynaniami userow. Proste.

Mozna jednak przyjac ze obcinamy pasma per user do 33,6 kbps i ...
robta co chceta .... ale chyba nie o to chodzi.

Slainte!
jO.