Re: SDI - czy tylko ja nie narzekam?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Mon 19 Feb 2001 - 16:15:35 MET

 Nieco OT, ale:

On Sun, 18 Feb 2001, Jaroslaw Rafa wrote:

>+ Dnia 12 Feb 01 o godz. 0:09, Paul Radetzky napisal(a):
[...]
>+ > Inna sprawa, ze zadziwia mnie fakt, ze ludzie nie zaplaca 2 pln
>+ > wiecej firmie posredniczacej (rachunkowej czy cos takiego), ale
[...]
>+ Czsami to nawet nie trzeba placic dodatkowo, bo niektore banki maja
>+ zlecenia stale ZA DARMO. Wystarczy zlozyc takie zlecenie na comiesieczne
>+ oplacanie pradu albo telefonu z twojego konta i juz.
>+ I tu ja sie NAPRAWDE dziwie, dlaczego ludzie wola wystawac w kolejkach
>+ w BOKach, na pocztach itp. zamiast skorzystac z tej mozliwosci.

 Dla porządku: na ogół przelewanie do innego banku nie jest za darmo.
 Zlecenie jest za darmo, przelew nie !
 Kwestia czy 2 zł to dużo - może być przez różne osoby odbierana różnie,
to tak przy okazji; IMHO zależy czy ktoś zarabia 600 zł czy 3000++.
 Przy niższej kwocie zarobków i 4 rachunkach (czynsz, prąd, gaz, telefon)
można szybko dojść do wniosku że to jest 120 zł rocznie....

 Nadto technologie od siebie odstają:
- co bardziej "zabytkowi" dostawcy (z TPSA i zakładami energetycznymi
 na czele) nie słyszeli np. o "poleceniu zapłaty" (nie są w stanie
 obsłużyć !)
- co nowocześniejsze banki nie realizują zlecenia stałego o zmiennej
 sumie (koszt ! ktoś musi tą sumę wprowadzać...), ale proponują
 nowocześniejsze polecenie zapłaty :]

 Skutek ?
 W 1. banku płacę TPSA i gaz (poleceniem przelewu na stały adres - czy
jak to się tam nazywa, wypełniam tylko sumę i "idzie"; niestety, muszę
pamiętać !), w 2. banku składam książeczkę "na prąd" (i bank płaci
zlecenie stałe, coś 1 zł z groszami za przelew !).
 Nie każdemu się chce kombinować, nie każdy ma lub chce mieć
dostęp elektroniczny itp.

>+ Pozdrowienia,
 Wzajemne - Gotfryd

--