Re: Tele2 - zmiana warunkow !!!

Autor: Tomasz Jarzynka (tomee_at_cpi.pl)
Data: Sun 11 Feb 2001 - 10:24:57 MET

Wojciech Skrzypinski wrote:

> Z tego co zauwazylem, Tele2 nie okresla nigdzie co nazywaja swoim CIRem.
> Masz racje, taka jest ogolna definicja, ale teraz sam nie wiem czy:

Z tego co pamietam, gdzie wyczytalem, ze ten CIR jest do "routera
centralnego". Ale bron Boze (w przeciwienstwie do, zdaje sie, Formusa),
nie gwarantuja tego CIRu w wyjsciu na swiat, ani w sieci WAN (bo jej
nie maja).

> - zmienili warunki umowy, bo ich wlasna siec jest zbyt przeciazona
> wewnetrznie

Pojecie przeciazenia chyba juz nie istnieje. W swiatlowod mozna w tej
chwili wepchnac Terabity, co najwyzej im sie przekazniki zatykaja, ale
w to szczerze watpie.

> - czy moze dlatego, ze pojecie transferu minimalnego bylo zle pojmowane
> (i mylone z np. predkoscia sciagania plikow ze zdalnego FTP...)

To tez jest mozliwe. Poza tym to moze byc kwestia polityki. Za CIR 32 i
maks 64 placisz 500zl netto, to placenie 200zl za 64/64 wydawalo sie i
tak dosyc kuriozalne. Zauwaz, ze w SDI, nawet gdyby chcieli, to CIRu i
tak by nie wprowadzili.

> Jesli chodzi o poczte, to oferowane przez nich skrzyneczki sa malutkie...

5MB to malo? Ze dwa razy w zyciu musialem odebrac wiecej.

> Czy to co piszesz wynika z Twoich wlasnych doswiadczen ? Powiedz, to wazna

Tak, tak, mam w domku juz Tele2, z tym ze kabel wypadl z anteny / antena
spadla z dachu / zjaral sie terminal, bo nie dziala, i w poniedzialek musza
przyjsc naprawic.

> informacja. Tak na marginesie, to obliczenia Ci sie troszeczke
> rozjechaly...To zadna zlosliwosc, lecz drobna uwaga.

Nawet tego nie liczylem, wiec byc moze ;>

> Sam juz nie wiem.... Wlasnie dowiedzialem sie, ze moja centrala bierze
> udzial w programie pilotazowym Neostrady... Rozwiazanie to jest nieco
> dla mnie za drogie i na wyrost, ale kusi....

Dopoki POLPAK nie zamieni sie w backbone, a nie chory sen masochisty,
Neostrada nie ma sensu IMHO.

> Wdzwaniam sie przez Netie. Tez ma niezle polaczonko ze Szwecja/swiatem.
> Przeciazone polaczenie TPSA ze Swiatem jest powodem, dla ktorego nie
> chce SDI i mam mieszane uczucia co do Neo.

Modem analogowy ma te wade, ze pingi masz 90-110ms juz do 1. hopa.
Przez to lacze jest to ok. 25ms, przez SDI zas chyba 60ms.

> Nie. Ja wlasnie podpisywalem umowe ze stycznia !

Ja podpisalem 03.01.2001, po czym nastepnego dnia sie dowiedzialem,
ze warunki juz sa inne.

> [...]
> (pewien papier dla administracji). Trafilo na jednego z Panow, ktory
> obiecal odeslac odpowiedz nastepnego dnia. Nastepnego dnia go nie bylo.
> Potem byl nieuchwytny. Kiedy znow zadzwnonilem - a byl to juz jakis
> tydzien - powiedziano mi, ze jest na konferencji. Trzy godziny pozniej
> - ze w ogole tego dnia go nie ma !!! Wtedy poprosilem o wyjasnienie
> rozdwojenia sie pana ........... i uslyszalem jakies smiechy "ha ha,
> chcial rozmawiac z.........". Na szczescie znalazla sie osoba, ktora w
> dobrym stylu uratowala sytuacje... Nie mowoie przez to, ze sie nie

Miales pecha... Ja poprosilem o dokumenty i dostalem je natychmiast
(tj po 5 dniach, bo pakiet szedl poczta). Wypelnilem, podpisalem, wzialem
autograf od administracji, przefaksowalem i nastepnego dnia zostalem
poinformowany, ze instalacja odbedzie sie za ok 2 tyg, ze wzgledu na spore
zainteresowanie. Generalnie jednak, np. parametry skrzynek pocztowych,
dostawalem tego samego dnia, ktorego o to poprosilem.

A to, ze maja burdel organizacyjny i nikt nie, co dokladnie sprzedaja
(moze ja jestem czepialski, a average luser sie nie zna, nie wiem), to
oddzielna sprawa.

--
Tomasz Jarzynka; tomee_at_cpi.pl 0601706601
"I am not prejudiced. I hate everyone equally."