Re: Kodeks Internauty - rozwiazaniem dla transferow?

Autor: Michal Tatarynowicz (tekkton_at_polbox.com)
Data: Sun 04 Feb 2001 - 04:18:28 MET

On 3 Feb 01 12:45:14 GMT, raj_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:

>Do jakiegos czasu robilem to samo, ale od kiedy w sieci zaczely w duzych
>ilosciach pojawiac sie strony na ktorych bez grafiki nic nie zobaczysz,
>przestalo to miec sens... :-( A szkoda... bez obrazkow strony laduja sie
>tak szybko... :-(

To rzeczywiście błąd webmastera jeżeli nie zrobił ani wersji dla
niegraficznych (co umiem zrozumieć), ani nie dał altów w obrazkach (co
już jest doprawdy głupie i np. wirtualna mocno przez to traci w moich
oczach).

>A ostatnio, o zgrozo, coraz wiecej jest stron, na ktorych nic nie zobaczysz
>jezeli nie masz flasha... :-( Nie wiem skad ta flashomania, ale niestety
>wychodzi na to, ze jednak bede musial sobie zainstalowac plugina flasha w
>netszkapie, przed czym do tej pory sie wzbranialem... :-(

Flashomania jest tworzona przez klientów (moich również, więc mam to
na codzień), którzy nie potrafią zrozumieć, że przeciętna strona we
flashu w/g ich zamysłów będzie się ściągać pół dnia i większość ludzi
sobie po prostu odpuści (lub nie ma technicznych możliwości
nie-odpuszczenia).

Właśnie niedawno pewien klient zażyczył sobie, żeby strona miała w tle
grającą muzyczkę, co więcej nawet tą muzyczkę sam wybrał. Pomijając
wszystkie inne względy, to popatrzył na mnie bardzo dziwne jak
wspomniałem o prawach autorskich, nie mówiąc nawet o jego reakcji na
moje 'strona będzie się ładować kilkadziesiąt minut'...

Brak edukacji komputerowej wśród kadry zarządzającej -- i to w
dowolnej firmie, nie wyłączając takiej np. TPSA -- jest największym
chyba problemem polskiego internetu...

--
tek. new and slightly improved.
(c)2001 tek. -- just to avoid your .sig's.