Re: Kodeks Internauty - rozwiazaniem dla transferow?

Autor: Gwidon S. Naskrent (root_at_artemida.amu.edu.pl)
Data: Sat 03 Feb 2001 - 15:35:43 MET

On 3 Feb 2001, Jaroslaw Rafa wrote:

> Do jakiegos czasu robilem to samo, ale od kiedy w sieci zaczely w duzych
> ilosciach pojawiac sie strony na ktorych bez grafiki nic nie zobaczysz,
> przestalo to miec sens... :-( A szkoda... bez obrazkow strony laduja sie
> tak szybko... :-(

Na to też jest rada - po prostu te strony olewasz. Nie muszę chyba dodawać
że treści tam jest niewiele, więc niewiele tracisz.

Oczywiście są wyjątki, np. www.his-klub.prv.pl, który ma menu w Javie
i trzeba ręcznie wklepywać URLe ze skryptów żeby cokolwiek zobaczyć, a
szkoda, bo strona może i niezbyt ciekawa, za to na forum aż huczało od
plotek :)

> A ostatnio, o zgrozo, coraz wiecej jest stron, na ktorych nic nie zobaczysz
> jezeli nie masz flasha... :-( Nie wiem skad ta flashomania, ale niestety
> wychodzi na to, ze jednak bede musial sobie zainstalowac plugina flasha w
> netszkapie, przed czym do tej pory sie wzbranialem... :-(

Wzbraniaj się dalej - przecież takie strony nie są robione dla ciebie,
tylko dla tępych kretynów, którzy żeby zrozumieć cokolwiek muszą mieć
interfejs obrazkowy.

> Ale wracajac do postu, ktory rozpoczal ten watek, to oczywiscie jakies
> idiotyczne zakazy proponowane przez jego autora sa bez sensu. Skoro takie
> zasoby i takie uslugi w sieci istnieja, to po to, zeby z nich korzystac.

Nie wiem, może lepiej byłoby po prostu ukrócić tych co te materiały
udostepniają - znaczna część z nich jest nielegalna.

> ogolny poziom lamerstwa w sieci nie odniesie skutku :-() zeby korzystali z
> nich w sposob rozsadny. Po pierwsze, sciagac to, co jest im rzeczywiscie
> potrzebne - a nie np. sciagnac ilusmegowy film po to, zeby dopiero
> sprawdzic, czy w ogole mi sie bedzie podobal... Takie postepowanie jest
> IMHO idiotyzmem. Po drugie, minimalizowac obciazenie sieci poprzez np.

Widzisz, tutaj są liberałowie, wolnoć Tomku w swoim łączu itp. Takimi
argumentami nic nie wskórasz.

> korzystanie z najblizszych mirrorow, z ktorych mozna sciagnac pliki.
> Przykladowo, cala masa ludzi sciaga roznego rodzaju freeware z zagranicy,
> zamiast skorzystac np. z mirrora tucowsa na ICM... Po trzecie, sciagac

Dziwne, jakoś nigdy nie przyszło mi to do głowy...

> pliki wtedy, kiedy ruch jest najmniejszy. Jakies konto shellowe + cron +
> wget moze tu stanowic znakomite rozwiazanie.

Albo spowodować gniew admina i zablokowanie tegoż - nie dziwić się, mówię
o własnych doświadczeniach.

GSN