Re: ciekawostka - dhcp - chello

Autor: Jacek Zapala (jacek_at_it.pl)
Data: Sun 28 Jan 2001 - 15:21:25 MET

In article <Xns90373ECFDEB09bll_at_195.34.133.35>, no-spam wrote:

>wyglada fajnie ale chyba cos sie nie zgadza ;>
>jak napisalem wczesniej ten sam adres dostaje win2k i win98
>dla porzadku sprawdzilem jeszcze raz:
>
>win2k sp1 - koncowka adresu 172
>win98 se (instalowane po win2k - jako drugi system) - koncowka 172
>linux redhat7(instalowany dzisiaj) - kocowka 61
>winnt4 sp6a (instalowany dawno, ale ta karte sieciowa zainstalowalem
>teraz) - koncowka 172
>
>czyzby wynikalo to z innego sposobu zadania adresu ??
>wszytkie widowsy robia to tak samo a linux inaczej ?

Nie wiem, czy nie napiszę teraz jakiejś kosmicznej bzdury, bo z dhcp
niemal nie miałem do czynienia, a doca nie chce mi się czytać, ale
coś mi się tak kołacze, że klient podaje serwerowi coś takiego jak
client-hostname. I pewnie wszystkie windowsy podają taki sam (nie wiem,
czy jest to nazwa zalogowanego usera, czy wpisana gdzieś w konfiguracji
nazwa komputera, ale najwyraźniej masz to takie samo we wszystkich swoich
windowsach).

        Jacek