Re: zabijajaca przepustowosc lacza

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 22 Jan 2001 - 17:46:20 MET

Użytkownik "Jarek Kaczmarczyk" <eagle_at_au.poznan.pl> napisał w wiadomości
/....../
> do nieba! Rozmowa w tepsie niestety mnie rozczarowala:
> - "pod koniec lutego powinno sie poprawic"
> - "my podlaczamy do Internetu, ale nie gwarantujemy przepustowosci
> lacza - prosze wykupic CIR".

Wydaje mi się, że nie ma wykupowania CIR-a w dostępie do Internetu przez
stałe łącze z sieci Frame Relay. Powód - ten "twój" CIR skończy się z
dojściem po sieci FR do pierwszego routera. Oczywiscie, możesz mieć z 16 kb
CIR-a, ale wątpię, aby przeciążenia powstawały jeszcze tam, gdzie jest FR
(wtedy nieco mogłoby pomóc, ale jeśli inni podłączeni tak jak ty, do tego
samego węzła, mają wykupione CIR-y). Dalej w sieci TP Net, i nie tylko,
będzie walka twoich pakietów IP z innymi o to, żeby się dostać na łącza ...
Chyba ta panienka nie była z b.CST (obecnie SJO POLPAK) - bo wtedy to
powinna wiedzieć.
O ile wiem, nie ma wymiany informacji sterującej pomiedzy FR i IP. Zresztą
nie nic nie wiem o tym, żeby pole ToS było używane w Internecie (mam
nadzieję, że się nie mylę)- można to sobie ustawić w sieci korporacyjnej.
Priorytet nr 8 - of course, pakiety członków zarządu :-)
Teoretycznie pakietom z pasma CIR użytkownika można byłoby nadawać wyższy
priorytet na trzech pierwszych bitach ToS (dla segmentu sieci
administrowanego przez danego operatora). Ale trzeba by to zaimplementować -
może Cisco z Nortelem coś takiego mają rozpracowane i schowane na półkach...
Co do cache'owania - inni napisali dosyć.

Nb ze dwa lata temu czytałem o usłudze węgierskiego MATAV-u. Oferowali
gwarantowane 64kb/s do Stanów i to, że overbooking dostępnych kanałów nie
przekroczy 10%. Ale to już była oferta dla firm.

Pozdrawiam

Wojtek Żak