Re: Glupota domoroslych 'hakerow'...

Autor: Sławomir Białek (civic_at_patek.netinfo.pl)
Data: Sat 20 Jan 2001 - 18:10:09 MET

On Sat, 20 Jan 2001 17:05:47 +0100,
Gwidon S. Naskrent <root_at_artemida.amu.edu.pl> wrote:
>Więc to też podpada pod winę nieumyślną (użytkownik mógł sprawdzić gdzie
>jest, ale nie sprawdził, znaczy rażące niedbalstwo).

ok, moze na przykladzie:

telnet e3000.bs.katowice.pl
user: opac, passwd: opac

możesz sprawdzić, jeśli Ci się nie chce wygląda to tak:

$ telnet e3000.bs.katowice.pl
Trying 155.158.211.8...
Connected to e3000.bs.katowice.pl.
Escape character is '^]'.

SunOS 5.6

login: opac
Password:
Last login: Sat Jan 20 16:11:53 from promocja2.bs.kat

[ itd. odpala sie aplikacja - katalog Biblioteki Śląskiej ]

I teraz pytania:
1. ja sie tam wlamuje czy nie?
2. jak mam sprawdzic gdzie jestem i czy mam prawo z tego skorzystac
   czy nie? (sam juz nie wiem gdzie i kiedy uslyszalem o tej mozliwosci)

Pytania dodatkowe, ktore moga sie przydac (w zaleznosci
od odpowiedzi na powyzsze pytania):
3. czym sie to rozni od zalogowania na dowolny server jako root/root?
4. czym sie to rozni od wpisania w przegladarce www.bs.katowice.pl?

--c