Re: Nowa strona www.oexcelu.republika.pl

Autor: Hubert Dołęga (hubert_at_rava.com.pl)
Data: Sat 20 Jan 2001 - 17:34:40 MET

Witam!
On Thu, 18 Jan 2001 09:40:17 +0100, Pino wrote:
>Użytkownik "ByCZy" <byczy_at_poland.com> napisał w wiadomości
>
>Możesz podać przykład takiego błędu w dodawaniu - ja potrafię wygenerować
>błędy zaokrągleń tylko przy odejmowaniu. Pocieszające (?) jest to, że nie
>znalazłem żadnego arkusza kalkulacyjnego, który nie robiłby takich błędów.

Wg mnie to nie jest bug ale raczej ograniczenie Excel'a wynikłe z
jego _architektury_ (przechowywanie liczb w formacie IEEE) i
precyzji ograniczonej do 15 miejsc po przecinku ( jeśli chodzi o
obliczenia na arkuszu).

Kilka ciekawych sznurków:

(Complete) Tutorial to Understand IEEE Floating-Point Errors
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q42/9/80.asp

XL: Comparison of Values Does Not Return Correct Result
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q48/6/06.asp

XL: Floating-Point Arithmetic May Give Inaccurate Results
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q78/1/13.asp

HOWTO: Work Around Floating-Point Accuracy/Comparison Problems
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q69/3/33.asp

--
Hubert Arkadiusz Dołęga             hubert_at_rava.com.pl
"Let's grab the tiger by the tail! Why wait?" (Tim F.)