Re: WINS-A OTOCZENIE SIECIOWE

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Thu 18 Jan 2001 - 22:45:03 MET

<topikx_at_o2.pl> wrote in news:07bd.00000000.3a672f4e_at_newsgate.onet.pl...

> Czy konfiguracja Wins ma wpływ na to by widzieć wszystkie komputery w
otoczeniu
> (bo teraz nie widze!! wszystkich-ping chodzi)!?
> 2.Jeżeli ma wpływ to prosze o instrukcje CO WPISAĆ w WINS i w jaką
rubryke?

1. musisz postawić serwer WINS (to należeli do Windows 2000/NT Serverl; być
może jest podobna usługa na Linux? nie wiem)
2. adres IP tego serwer podać we wszystkich komputerka które mają z niego
korzystajać
3. efekt jest taki, że niezależnie od segmentu sieci IP w którym komputery
się znajdują, będą miały zapewnione rozwiązywanie nazwy (tej Windows-owej
tzw. NetBIOS) na IP .

Normalnie takie rozwiązywanie odbywa się przy pomocy broadcastów IP, które
nie przechodzą przez router. Dlatego dla rozwiązywania nazw w sieci
"podzielonej" routerami na segmenty potrzeba jakiejś usługi. Nadaje się do
tego WINS. Równie dobrze DNS, pod warunkiem że komputery mają statyczne
numerki IP.

Pozdrawiam

PS dalsze pytania _stanowczo_ polecam na grupie pl.comp.os.winnt