Re: Glupota domoroslych 'hakerow'...

Autor: Sławomir Białek (civic_at_patek.netinfo.pl)
Data: Thu 18 Jan 2001 - 21:38:40 MET

On Thu, 18 Jan 2001 21:09:54 +0100,
Gwidon S. Naskrent <root_at_artemida.amu.edu.pl> wrote:
>Czego? To niech lepiej sprawca się tłumaczy że on właściwie tak
>nieumyślnie i przez przypadek. Jeśli nie jest użytkownikiem włamywanego
>serwera (90% włamań albo i więcej IMO), to chyba oczywistym jest że wina
>nieumyślna odpada.

to Ty tak twierdzisz :)

>Cóż, Tepes za takie coś daje modemowcom po uszach, więc na pewno należy
>się spodziewać sankcji co najmniej ze strony providera włamywacza.

wiesz, bywalem najemnikiem dla providerow. jak wysylalem cos
w imieniu providera do abuse_at_tpnet to czasem wracalo do mnie.
z grozbami o odcieciu i inne takie bzdury o naruszenia prawa
pod moim adresem (gdy ja bylem atakowany). to jest wiec zly przyklad :-)
a z drugiej strony - oni tez wlasnie przysylali czasem takie cos,
po tym jak puscilem do kogos
pinga (nie flood, kilka pakietow), fingera, itp.
poleconym, z paragrafami (sorry, ze porownanie - prawie jak Ty :>),
itp. takie tam papierki do kosza :-)

>Przypominam że cała dyskusja zaczęła się od (nie?)fortunnej wypowiedzi
>Kłoczka na temat tego co jest a co nie jest karalne (w kontekście włamań).
>Poniekąd masz rację, ale na prawie karnym repertuar sankcji się nie
>kończy, o czym już wspomniałem, a ty zręcznie pominąłeś.
nie pominalem, tylko wlasnie dlatego chcialem IP, zebym
sie mogl przekonac na wlasnej skorze o tych sankcjach
(tylko, zeby jeszcze bylo zgodnie z dyskusja musialbys dac latwa
mozliwosc dostepu z zewnatrz, np. najlepiej ustawiajac haslo 'root' na roota)
bo to, ze sa zapisane w prawie jeszcze nie oznacza,
ze praktycznie mozna je skutecznie zastosowac w przypadkach jakie
sa tematem tej dyskusji (zdaje sie, ze wejscie do systemu
bez pokonawania jakis szczegolnych zabezpieczen, prawie fart/przypadek).

--c

ps. chyba juz nic nowego nie powiem, wiec pozwole sobie zrobic
eot z mojej strony. paragrafy zapisalem, moze sie kiedys do czegos przydadza :>
a poza tym wino sie konczy (zeby nie bylo - do kolacji :) wiec czas gdzies
sobie pojsc :)