Re: Czy modernizacja Polpaku juz sie zakonczyla?

Autor: Szymon Sokół (szymon_at_bastard.operator.from.hell.pl)
Data: Wed 17 Jan 2001 - 22:21:44 MET

On 17 Jan 2001 10:44:25 GMT, grzesjan_at_onet.pl-NOSPAM (Grzegorz Janoszka)
wrote:

>Nawiązując do postu z Wed, 17 Jan 2001 10:33:38 +0000 (UTC) autorstwa Tomasz Paszkowski (ns88_at_almost.invisible.for.you):
>: >Szymon, jeśli nawet wychodzi przez akademiki, to wraca i tak inną
>: >drogą...
>: patrz posta nizej, jest tr w druga strone.
>
>Wiem. Zastanawiam się, na ile to jest zgodne z prawem, niestety nie
>mam czasu, żeby się wgłębiać w umowy uczelnie-KBN... Szymon, może coś
>powiesz, jako zorientowany?

Nie uważam się za zorientowanego. Jeśli nic się nie zmieniło od czasu, kiedy
byłem zorientowany (a konkretnie, kiedy opiniowałem projekt połączenia
POL34-TEN155, finansowanego przez KBN), to ma tu miejsce sprzeniewierzenie
funduszy publicznych. Znaczy, ja nie jestem entuzjastą wydzielonych sieci
naukowych, ale jeśli już taka sieć jest i KBN jako warunek jej dofinansowania
stawia explicite warunek wyłącznego użytku dla środowiska naukowego...

Chyba, że KBN już z tego warunku zrezygnował - byłem dziś właśnie na
seminarium Cyfronetu, gdzie dr Starzak z Politechniki Łódzkiej mówił o
przyszłości POL34 i sugerował między wierszami, że środków KBN nie wystarczy
na jej rozwój, a zwłaszcza na wejście w projekt GEANT, więc trzeba będzie
dopuścić ruch nieakademicki - na początek instytucji budżetowych (rządowych i
samorządowych), a potem być może i innych. Może KBN już dał do zrozumienia, że
nawet na wyłączność na to jedno łącze go nie stać?

--
Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager                         B
Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow                 O