<...>

Autor: Jacek D. (koperacja_at_priv4.onet.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 21:13:59 MET

Jesli slowo 'hacker'
> : znaczy cos, i to znaczenie jest potwierdzone przez slowniki i
> : encyklopedie, to dlaczego wmawiasz mi, ze to znaczenie nie istnieje?!

Panie Szymonie
wznies sie Pan na wyzyny intelektualne
przeciez nie jest tak, ze nasza wiedza opiera sie na wiedzy slownikowej.

ja sam stworzylem Kalendarz Jacka , uwzgledniajacy rok zerowy (-1 B.C.)
opierajacy definicje poczatklu tysiaclecia i nowego wieku
na uznaniu roku zerowego za poczatek naszej ery.
Wlasnie roku zerowego przyjetego do naszej ery, aby nie dzielic
zycia Chrystusa na zycie poczete - nie z naszej ery i zycie narodzone,
nalezace do naszej ery.

I mysli Pan, ze po umieszczeniu definicji tego kalendarza w
elektronicznych slownikach, encyklopediach
31.12.2000 nikt nie bedzie sie radowal z nadejscia
III Tysiaclecia i 21 wieku ?
Nadal wielu bedzie swietowalo drugi raz
poczatek 21 wieku i III tysiaclecia.

I powolywanie sie na definicje sklownikowe przypomina mi spory uczniow
podstawowki,
"ze przeciez ja jestem bandyta , bo napisalem
wulgarny wyraz "d..." na tablicy
a ja jestem zlodziejem, bo zabralem koledze cukierka .."

Przeciez po to wlasnie powstal internet abysmy korzystali z wiedzy ,
swiatowej wiedzy, ktorej nie da sie ujac w ramy slownikow
Slownikiem naszym i encyklopedia wirtualna jest wyszukiwarka altavista
czy yahoo czy inna.

Wpisujac haslo dostajemy dziesiatki czy setki linkow do zrodel wiedzy i
to wiedzy opracowanej przez swiatowej klasy naukowcow, specjalistow,
zawodowcow.

Z nadejsciem internetu
skonczyl sie czas slownikowych specjalistow, mitomanow,
ktorzy wyuczywszy sie encyklopedii na pamiec
mieli smialosc twierdzenia ze sa guru nauki.

Slowniki , encyklopedie to wiedza uboga , niespecjalistyczna,
niepoglebiona , dla uczniow, dla amatorow.