Re: http://www.nask.ws/

Autor: Maciek (muras_at_wsi.edu.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 10:12:58 MET

Wydaje mi się że pomysł z rejestracją domen w "egotycznych" państwach nie
jest taki nowy, i powraca jak bumerang co parenaście miesięcy, jeszcze nie
tak
dawno wszyscy zachwycali się domeną .cc, która miała być konkurencją
dla .com a jakoś tego nie widzę (patrząc chociażby na statystyki jaką ktoś
odwiedzał wcześniej stronę) .
Podobnie było z .to (albo z to.jest.to na którą miało się przenieść
większość polskich firm :))))
Tak więc nie wydaje mi się by jakakolwiek inna domena krajowa mogła się
przebić ponad 1% zarejestrowanych domen, warto się tym zainteresować jeżeli
faktycznie nie ma już możliwości rejestracji gdzie indziej.
Chyba najbardziej na popularyzacji tego typu domen zależy jednostką
odpowiedzialnym za ich rejestracje (a w zasadzie za ściąganie $ za
rejestracje),
i nie po to by odciążyć zapchany .com , dlatego na siłę chce się stworzyć
koniunkturę wprowadzając nazwy typu website dla .ws (mnie osobiście kojarzy
się to z wsią - z całym szacunkim dla wsi: )
Ciekawe za kilka(naście) miesięcy jaka zostanie odkryta "cudowna" domena, a
może warto poczytać spis domen krajowych i zostać prorokiem już dziś , oto
moje propozycje: ;)
.sc Super Company (Seychelles ) (ewentualnie spółka cywilna)
.ec E-Company (Ecuador )
.in (India) poprostu internet
.cf cyber firm (Central African Republic )
.iq (dla tych z mensy )

p.s. Acha, a jak Wam się podobają nowe domeny funkcjonalne (.info .pro
.hotel. air .museum ..)i czy wiecie czy i kiedy będą one dostępne (słyszałem
o sporych protestach). Moim zdaniem będzie niezły bałagan (zmiana zasady że
domena funkcjonalna ma 3 litery), nie wiem czemu nie ma .eu, rozumiem
jeszcze domenę .info, ale .air już nie potrafię chociaż bardzo się starałem.
Ile jest firm związanych z lotnictwem ? . Czy słyszał ktoś o domenie .int
jeśli tak to kiedy została wprowadzona (być może coś przeoczyłem)
pozdrawim wszystkich grupowiczów i życze udanego Sylwestra.