Re: odpalenie gry=stop transfer!

Autor: Andrzej Lawa (alawa.news_at_pd80.warszawa.sdi.tpnet.pl)
Data: Thu 28 Dec 2000 - 01:11:38 MET

Użytkownik "Tadeusz" <tadziak_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam takie pytanie- jak cos sobie sciagam i uruchamiam jakas gre to
transfer
> mi sie "zatrzymuje" i 0 transferu az do wyjscia z gry. Dzieje sie tak
> wlasciwie przy kazdej gierce- jak to ominac(naprawic)?

Na początek trzeba było wspomnieć, że masz SDI.

A SDI, jak wiadomo, jest podłączane przez zwykłe łącze szeregowe. A ono ma
już taką właściwość, że kiepsko działa jak chodzi coś intensywnego na
wysokim priorytecie (i nie chodzi o priorytety w systemie, przynajmniej nie
tylko).

U mnie ten problem nie istnieje ponieważ z przyczyn organizacyjnych mam dwa
komputery, mini sieć i SDI jest podłączone do "serwera", który chodzi
praktycznie non-stop (ostatnio _prewencyjne_ restarty robię już tylko co
tydzień), a rzeczy które mogą bardziej zająć komputer (np. szybkie transfery
dysk-dysk, nawet a może przede wszystkim via DMA czyli bez udziału procka,
procesy intensywnie wykorzystujące szyny o wysokim priorytecie i dużym
strumieniu danych, jak AGP) chodzą na drugim.

UWAGA: sieć robimy na kartach na szynie PCI, pod żadnym pozorem ISA.

Działa idealnie i przy okazji rozwiązuje problem zwalniania SDI przy
niektórych co intensywniejszych procesach.