Re: Podsluch wg MSWiA

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 26 Dec 2000 - 23:25:37 MET

Pawel Krawczyk <anti_kravietz_at_ceti.pl> writes:

> Z pewnością będą się z czasem pojawiały kolejne propozycje powiększania
> uprawnień policji i służb w zakresie naruszania prywatności w
> telekomunikacji, bo wiadomo że łatwiej jest złapać przestępcę mając
> możliwość np. filtrowania całego ruchu w sieci (komputerowej albo
> telefonicznej) po słowach kluczowych.

To niezupelnie tak. Filtrowanie ruchu np. IP przypuszczalnie marginalnie
zwieksza skutecznosc dzialan policyjnych - co najwyzej wpasc moga
plotki, bo nikt rozsadny (a zakladam ze ci wazni dla policji przestepcy
nie sa glupi) nie da sie tak prosty sposobem podejsc.

Natomiast dzialajacy system inwigilacji bedzie doskonalym narzedziem
do walki z uczciwymi ludzmi - wprost gotowym do uzytku na zlecenia
rozmaitych gangow itp.

Przypuszczalnie moze byc takze narzedziem do wewnetrznych porachunkow
gangow, ale to juz ma chyba mniejsze znaczenie, przynajmniej dla mnie.

--
Merry Christmas and Happy New Millennium
Krzysztof Halasa