Re: ISDN w Netii

Autor: Michal Czerwinski (wildrat_at_wildrat.net)
Data: Sun 24 Dec 2000 - 18:38:27 MET

witaj,

Topoho wrote:

> 1) czy ktoś ma doświadczenia z linią ISDN - jak to chodzi (szybkość,
> przestoje)?

  tak jak wskazuje norma ;) 2x64kb. z roznic miedzy analogiem
zauwazalnych golym okiem od razu to czas zestawiania polaczenia z
sekundke. nie powiem Ci jak z providerami, ja wdzwaniam sie na swoj
routerek w pracy ktory mam podpiety ISDNem i dwa kanaly po 64kb.
predkosc z jednego konca ISDN na drugi jest taka jak przepustowosc
kanalu. no, a jesli bedziesz sobie stawial wdzwanianie dla klientow
analogowych 56/33.6 to przepustowosc otrzymujesz w zaleznosci od jakosci
tras analogowych.

> 2) czy ktoś może powiedzieć jaki mogę mieć przesył plików (obecnie max 4,5
> kb/s na zoltrixie Phantom)

  hmm kiedys jak pracowalem w "Spore" to twierdzilismy ze Zlomtrix to
nie modem ;)

> 3) jaki wybrać modem isdn (marka), jak się kształtują ceny?

  uzywam: zewnetrzny Zyxel Elite 2864 ktory kiedys nabylem i po upgrade
do ISDN zachowuje sie ok. podczepiony jest na szybkim (bardzo) RSie do
boxu z freebsd. wada: drogi
  w notebooku z wingroza pcmcia xircom realport R2 ISDN wada:
funkcjonalnosc mala.

  znajomi sugeruja karty do PCta, ja wole zewnetrzne pudelka (takie
zboczenie).

  stanowczo odradzam rozwiazania WinModem na kartach PC czy USB. ile sie
tylko da takiego modemu to jest emulowane programowo. potem jak zachce
Ci sie w DOSie czy pod UNIXem podlaczyc gdziekolwiek okaze sie ze musisz
miec driver ktory producent napisal tylko pod Windows ;)
  w moim notebooku mam niestety taki _analogowy_ winmodem (na kosci
Lucenta) i pierwszy dodatkowy zakup to byla PCMCIA z prawdziwymi
modemami.

  pozdrawiam,

--
Michal Czerwinski :: <wildrat_at_wildrat.net> :: <2:480/74>