Re: Podsluch wg MSWiA

Autor: Radoslaw Kojdecki (Iradek_at_tychy.nIet.pl)
Data: Fri 22 Dec 2000 - 19:44:38 MET

In article <3A431ED7.A34_at_priv4.onet.pl>, Jacek D. wrote:
>Jak stoi pod blokiem mieszkalnym to juz traci ochrone jako samochod
>sluzbowy i sam jestes zobowiazany do zapewnienia nalezytej ochrony i
>zabezspieczenia, czyli parking strzezony.

Staaary ... przeciez wiele samochodow sluzbowych jezdzi "pod bloki" ...
chociazby u mnie w jednej firmie chlopaki jezdza po ludziach serwisowac
PC-ty end-userkom ...

>To ze teraz ludzie nie rozrozniaja samochodu osobowego od sluzbowego to
>nie znaczy,ze ubezpieczalnia nie zacznie inaczej rozliczac szkody za
>uzytkowanie prywatne a inaczej za sluzbowe.

Ubezpieczenie ubezpiecza samochod ... i tyle. Moga Ci co najwyzej
probowac udowodnic ze zostawiles otwarty z kluczykami i dokumentami
w srodku ...

>A wyjazd sluzbowy to karta wozu, delegacja, cel wyjazdu, godzina
>powrotu.

Obowiazek jesli wykorzystujesz samochod *prywatny* do celow sluzbowych.
Inaczej nie ma takiego obowiazku (chyba ze firma sobie wymusza dla zachowania
porzadku) ...

>A to o czym mowisz to byl samochod prywatny, jedynie finansowany przez
>firme, dlatego go nie stawiales na parkingu strzezonym.

POkaz mi (skan) paragrafu umowy ubezpieczeniowej gdzie to jest ...

>Ale ty masz doswiadczenie z kradziezami ;)
>
>nawet nie wiedzialem ze po Warszawie zlodzieje samochodow lataja w
>kominiarkach po ulicach .

Malo widziales ...

>Oprogramowania nie potrzebujesz kupowac, bo jest dostarczane razem z
>kamerka.
>Jak bedziesz potrzebowal dodatkowych opcji zwiazanych z rejestracja
>to oczywiscie moge program napisac .

ROTFL :)

>Ale brak nadzoru nad mieniem prywatnym, jakim jest jednak powierzony ci
>samochod sluzbowy, moze stanowic o uznaniu niedolozenia nalezytej
>starannosci i np. niemiecka ubezpieczalnia moze znacznie zmniejszyc
>wysokosc odszkodowania za kradziez , gdy przyjezdzasz do polski drogim,
>nowym samochodem i parkujesz go bez dozoru, na niestrzezonycyh
>parkingach, gdy zostales pouczony i poinformowany ze mozliwosci
>kradziezy.

A o prawie w *.de sie nie wypowiadam, bo nie wiem ...

>J.

RK

           Odpowiadając usuń literki "I" z adresu e-mail