Re: Chello

Autor: wmoroz_at_post.pl
Data: Fri 22 Dec 2000 - 14:01:20 MET

> http://www.upc.pl/Aktualnosci/koncesja.htm, UPC sama przyznaje, ze
> wymagana jest przebudowa sieci (przynajmniej tam gdzie to jest konieczne).
> Poza tym -- czy znane sa jakies blizsze szczegoly, poza kwota? Na razie
> strona WWW UPC na ten temat milczy.
>
> --

Przepraszam, bo na nieco inny (drugi) temat odpowiedziałem.

A więc, Chello dla klientów UPC to także Internet poprzez TV kablową.
Oni to już zaczęli instalować, w Jankach pod Warszawą, w jednym z
hipermarketów, jest stanowisko dla chętnych do testowania. Widział to mój syn i
nie był zachwycony - porównując z naszym SDI, a jego kolega z transferem
poprzez ISDN, którą to linię ma w domu.
Marnie to jest też ponoć zestawione, jakiś paskudnie brudny "touch-pad" zamiast
myszy i pecet też może niezbyt dobrze skonfigurowany...
Widziałem takie stanowisko (4 pecety) w punkcie obsługi klienta w Wiedniu i tam
to działało dobrze, choć nie miałem cierpliwości, aby czekać, aż się tłumek
bezrobotnych Marokańczyków rozrzedzi, więc tylko chwilę obserwowałem.

Co do realności zainstalowania: mogą być opóźnienia tam, gdzie UPC ma zbyt mało
włókien w kablach. Oni przecież dostarczają przede wszystkim telewizje, a
infrastrukturę kupili wraz z PTK, która kiedyś nie planowała Internetu.
Kiedy będzie włókno/na od dostatecznej przepustowości, to wymieniają w
końcowych sieciach kabli koncentrycznych (w osiedlach, budynkach
wielorodzinnych) wzmacniacze i inne szpeje, ale to trwa krótko.

Powodzenia.

Co do finansów: spoko, UPC to DUUUŻA firma, a jej udziałowcem jest także
Microsoft.

Pozdrawiam.