Re: Chello

Autor: wmoroz_at_post.pl
Data: Fri 22 Dec 2000 - 13:47:41 MET

> http://www.upc.pl/Aktualnosci/koncesja.htm, UPC sama przyznaje, ze
> wymagana jest przebudowa sieci (przynajmniej tam gdzie to jest konieczne).
> Poza tym -- czy znane sa jakies blizsze szczegoly, poza kwota? Na razie
> strona WWW UPC na ten temat milczy.
>
> --

OK, ma być tak:

1.
"uplink": z Twojego peceta zwykłym modemem dodzwaniasz się do InternetPartners,
a oni tworzą "wirtualne połaczenie sieciowe" do serwerów Chello (dostawca
Sieci, należący do UPS i posiadający własny pseudo-szkielet szerokopasmowy w
Europie i nie tylko) w Niemczech, bodajże łączem 150ileś Mbs.
Stamtąd "downlink", czyli zażyczone przez Ciebie treści lecą z satelity na całą
Europę (w Krakowie wystarczy normalna antenka Wizji, w W-wie lepiej chyba
większa, zwłaszcza kiedy pada... Abonentom Wizji dostawiają dodatkowy LNB,
czyli to biadziewie odbierające gigahertze, siedzące w ognisku miski), karta
odbiorcza (którę se zainstalujesz, albo monter to zrobi) w Twoim pececie
wychwyci to, co do Ciebie ma być. Wg. tego co wiem, z satelity jest 300 kbs.

Nieoficjalnie: jako że nie brzmi to atrakcyjnie (płacisz Tepsie za impulsy!
plus UPC za resztę), to czynią starania o "uplink za pomocą "call-back-u", bez
liczenia impulsów. Ale coś się ma roztrzygnąć dopiero za parę miesięcy.
Ja mam SDI i jakoś to tam działa, choć Tepsowe...
Pozdrawiam