Re: INTERNET zagrozenia i korzysci w pedagogice !

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 22:56:37 MET

J.K.K <reguly_at_hotmail.com> wrote:
> Proszę was b. serdecznie o pomoc w określeniu tych zagrożeń i korzyści
> wynikających z zastosowania - korzystania z Internetu (szczególnie w
> pedagogice i edukacji). Zaznaczam jednocześnie, że moim celem nie jest
> bynajmniej rozpętanie kolejnej bezowocnej dyskusji (choć może i z niej
> czegoś się jeszcze nauczę :). Pragnę uzyskać informacje, które (może) w
> przyszłości pozwolą mi przedstawić w lepszym świetle naszą ukochaną sieciową
> pajęczynkę. Może warto wreszcie przedstawić opinie dotyczącą Internetu,
> wystawioną przez tych co się na tym znają i czują się w nim całkowicie
> [...]

Jak na razie jedyny widoczny i odczuwalny prawie wszędzie efekt jest taki, że
uczniowie bardzo szybko zaczynaja wiedzieć dzięki dostępowi do sieci więcej
niż ich nauczyciele. Mówiąc inaczej dochodzi (za)częśto do bardzo szybkiego
upadku autorytetu nauczyciela.
Reszta efektów przy tym tylko jest w zasadzie pomijalna i raczej jest
konsekwencją tegoż efektu który wynika włąsnie i z niskiego poziomu wiedzy
nauczycieli (mówiąc inaczej jeżeli ktoś wyolbrzymiałby inne efekty zwiazane
choćby z dostępem do pornografii czy grami to zamiast bić tu na alarm o
blokadę takich rzeczy powinien zacząć bliżej się przyglądać wykształceniu i
przygotowaniu nauczycieli).

kloczek

Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl*