Re: czy to prawda ?

Autor: Marcin Kuczera (mkuczera_at_nowiny.net)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 20:32:29 MET

> "TPSA na dzierzawionych liniach galwanicznych LB (LB - Linia
> Bezposrednia) od 1.01.2001 zaczyna zakladac TLUMIKI - i jak chcesz nie
> mniec tlumika to zazadaja oplaty jak za KANAL CYFROWY.
> Tlumiki maja maja byc ustawione na predkosc 64kbs (tor
> "analogowy"), a powyzej zazadaja oplaty za kanal cyfrowy".
>
> Moze to plotka, a moze nie (sam nie wiem).

tez mi sie to obilo o uszy....
to by bylo skurywsynstwo
padlo by 90% sieci lokalnych
byla by (albo i bedzie) niezla jadka na caly kraj...
ale co mi sie wydaje absurdalne w tych ograniczneniach to to, iz:
-skad oni maja wiedziec, jakie jest zapotrzebowanie na pasmo w przypadku
konkretnego rodzaju modemow ?
przeciez to zalezy od modulacji
-wartosc tlumika musiala by byc ustalana dla konkretnej linii, bo mogli by
przesadzic z tymi 64k i zejsc przypadkiem ponizej
-kiedys liczylem ile kosztuje kanal cyfrowy... absurdalnie wysokie kwoty
a do tego oni daja modemy i inne takie
w taki razie bardziej oplacalo by sie wziac 2 x Polpak w jednym miescie i
zestawic pomiedzy koncowkami PVC
a poniewaz byly by one doprowadzone do tego samego wezla PASSPORT, tak wiec
mielibysmy w praktyce CIR 2Mb (jak wezmiemy 2Mb) bez wykupywania cira

poprostu mysle, ze jakis kretyn wymyslil cos takiego, ale nie zdawal sobie
sprawy co w rzeczywistosci wymyslil
i mam nadzieje ze to sie odbije echem o sciane i na tym koniec

w przeciwnym wypadku oznaczalo by to KONIEC ISP, sieci blokowych (tych co
nie maja SDI albo polpaka, ale takich jest malo) i wogole baaaaaaardzo
znaczny upadek internetu w polsce

panowie z TPSA, puknijcie w czolo tego, ktory na to wymyslil !!!
moja propozycja jest taka, niech kazdy cisnie w dzierzawke ile wlezie (w
koncu to on sie wybula na modemy),
a ten zapis, ze do 9600 lub tez 14400 to jest z czasow ciezkiej komuny i
dlatego tak toto wlasnie opisano
a kanaly cyfrowe pozostawcie dla tych, co musza miec zasieg tam gdzie miedz
nie siega...

badzcie ludzmi... taka ludzka prosba...

Marcin