Re: internet w PTK - informacje

Autor: Michal Szokolo (msz_at_pmp.com.pl)
Data: Sun 03 Dec 2000 - 03:22:39 MET

Piotr Szmitkowski napisał(a):

> Jesli mieszkasz w Warszawie, masz ACC to jestes w planie. Kropka.

Podłączycie mi przed emeryturą? Naprawdę? Starczy wam 30 lat na dojście do
centrum? Hurra!

> Milego.

Wzajemnie.

> Ile kosztuje podlaczenie drugiego _pelnoprawnego_ komputera w hisie,
> chello,
> sos....

Proponuje zapoznać się z pojęciami "firewall", "NAT", "masquerading"...
Wystarczy zapytać na pl.comp.os.linux na przykład.

> :) Jednak jestes starszy niz myslalem. Podejscie jak w komunie.

Nadal mamy tu komunę. TPSA to instytucja głeboko przesiąknięta
komunistycznym myśleniem. AC/el nie pozostaje jednak w tyle.

> Pytanie do tpnetowcow. Czy ktos na SDI ma wlasnego reva?

> "u was za możliwość podłączenia sobie 486 jako firewalla trzeba płacić
> extra."
> cytat z twojego postu.

A nie? Sam pisałeś, że za drugi komputer 15 zł extra.

> moje pytanie.
> ZE CO?

<mode="milicjant" subtype="z pcimia">
Jestem cham, swołocz i drobnomieszczaństwo ze mnie wyłazi jak słoma z
butów. Dlatego chcę sobie zbudować firewall na złomie 486, za którym by
sobie spokojnie stał mój właściwy komputer.

Nie odpowiada mi wasz firewall, bo jak wynika z zeznań ludzi, albo jest on
sam w sobie do d* albo jest źle skonfigurowany (co z punktu widzenia
end-usera na jedno wychodzi). Chcę mieć własny.

Przy tym jak każdy zorientowany człowiek wie (ale być może dla AC ta
wiedza jest zbyt ezoteryczna), potrzebuję do tego 1 (słownie jednego)
adresu IP i zużywam zasoby sieci w ilości jednoosobowej. Ponieważ albowiem
pracuję ze swojego komputera a firewall tylko filtruje mi pakiety.

Dlatego nie rozumiem zupełnie, za co miałbym dopłacać? Za to że ktoś w AC
w jakimś polu bazy danych zamiast "1" wstawi "2"?

Telekomuch dla odmiany oferuje dostęp do sieci z określoną prędkością i
nie wnika co i w jakiej ilości sobie podłączę. Jeden, dwa czy wagon
komputerów - oni sprzedają dostęp do sieci z określonymi (marnymi
niestety) parametrami.

Natomiast AC chce jeszcze kontrolować sobie co u mnie stoi. Może jeszcze
sprawdzać czy do kościoła chodzę co niedzielę?

Dotarło?
</mode>

> Nie. Tego maila co wyslales.
> *duh*

Formularz kiedyś mieliście na stronie, o ile pamiętam to go wypełniałem.
Ale może po paru latach ktoś te strony w końcu aktualizował i teraz już
nie ma...

--
If you build a man a fire he's warm for a day,
If you set a man on fire he's warm for a lifetime.