Re: Internet przez satelite??????

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 02 Dec 2000 - 20:27:49 MET

On 2 Dec 2000 15:04:56 GMT, skrzyp_at_hot.pl (Wojciech Skrzypinski)
wrote:

>ladzk_at_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak) wrote in

>Ty nie mowisz o tym ile kosztuje minuta na 0-800, tylko ile TPSA sobie za
>nia liczy.

Minuta polaczenia na 0-800 kosztuje tyle ile tepsa sobie za nia liczy.
proste jak drut - cena uslugi to suma jaka nalezy zaplacic
uslugodawcy.
Nie powiem, ze TP SA jest obecnie otwarta na uklady z innymi
>firmami; ale zobaczysz, ze kiedys realia rynku zmusza ja do tego. Wyobraz
>sobie firme, ktora chcialaby kupic od TPSA milion takich minut miesiecznie.

To zaplaci za milion minut. Jesli bedzie rozmawiala o oplacie
ryczaltowej to zapewne wynegocjuje jakas znizke - nawet do 50% tyle ze
moze sie okazac ze przewidzieli milion minut, zaplaciili za pol
miliona a klienci wydzwonili sto tysiecy - czyli za bezdurno forse
operatorowi telekomunikacyjnemu dali...
>Biorac od abonenta 149 zl miesiecznie za dostep przez satelite (przypominam
>- wycieniana przez Was wartosc uslugi ~ 50 zl miesiecznie), firma pokroju
>UPC byla by w stanie zaoferowac dostep "Via Sky" + bezplatny dial-up.

Tak? 149 zl miesiecznie wystarcza na okolo 600 minut polaczenia -
dziesiec godzin. Niech ci bedzie - ze znizkami za masowy zakup uslugi
niech starczy na 24 godziny. Wez pod uwage ze polaczenie przez 0-20
wychodzi (mimo ze klient osobno za nie placi tepsie) SZESC razy taniej
w godzinach szczytu (poza szczytem dwanascie) - sadze ze nijakie
upusty za duzy ruch tego nie skompensuja. A gdzie forsa na oplacenie
laczy dalej w swiat, pomieszczenia, amortyzacje sprzetu, place
pracownikow, zysk inwestorow???
Nie ma darmowych obiadow...
>Oczywiscie sa to tylko rozwazania teoretyczne, bo "alternatywni" ISP w Polsce
>sa dalecy do logiki.

Ale znacznie blizsi od ciebie.

--
Darek