Re: CO TO JEST????

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sun 26 Nov 2000 - 23:22:44 MET

Dnia 23 Nov 00 o godz. 8:48, smarkacz napisal(a):

> Nie wiem co mają do tego prawa autorskie, ale jeśli tak bardzo nie
> lubią proxies to dlaczego po prostu nie udostępniają się przez https?

Ehm... widziales ty kiedy wyniki testow wydajnosci tych samych stron, na
tym samym serwerze, udostepnianych przez http i https?

> I oczywiście ludzie tworzący taki serwis nie wiedzą, że dokąd to
> będzie iść czystym HTTP to może ta wiedza tajemna zostać a) po prostu
> zesnifowana,

To nie sa informacje tajne. Tyle, ze sa to informacje ktore kosztuja. I
wlascicielowi serwisu zalezy, zeby nie bylo *za latwo* skorzystac z tych
informacji komus, kto nie zaplacil - podkreslam _za latwo_, a nie _w
ogole_! Zesniffowanie informacji i odtworzenie na ich podstawie zawartosci
stron jest "ciut" trudniejsze (nie mowiac juz o tym, ze sniffowanie samo w
sobie moze byc nielegalne) niz skorzystanie z tego samego proxy co
uprawniony klient, co w przypadku przymusowego proxy narzuconego przez
providera mozna zrobic nawet nieswiadomie.

> b) zapisana na transparent proxy bez wiedzy klienta?

I wtedy kazdy inny klient laczacy sie z tym samym transparent proxy, mimo
ze nie zaplacil za dostep do serwisu, moglby te strony ogladac. To jest
wbrew warunkom licencji i dlatego wlasciciele serwisow bezpardonowo
odcinaja dostep klientom laczacym sie zza proxy.

> Swoją drogą, coraz więcej sieci, zwłaszcza należących do większych
> firm jest ściśle zamknięta; dostęp do WWW mają tylko wybrane osoby,
> tylko do wybranych stron, oczywiście przez proxy i to wcale nie
> transparent. Czy taka firma musi przebudowywać własną sieć (być może
> narażając jej bezpieczeństwo), żeby skorzystać z serwisu?

Jezeli proxy jest tylko do uzytku wewnatrzfirmowego, i firma wykupi sobie
site license na taki serwis, to jaki widzisz problem?
A jezeli nie chca placic za site license, to niestety wybranym stanowiskom,
ktore maja korzystac z serwisu, trzeba otworzyc bezposredni dostep na
swiat z pominieciem proxy.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl