Re: 40% domen w Polsce jest zle skonfigurowane - top100

Autor: Krzysztof Czuma (czuma_at_Elektron.pl)
Data: Fri 24 Nov 2000 - 13:45:49 MET

Dzien dobry,

On Fri, 24 Nov 2000, Steven Jurczyk wrote:

> A nowy engine sprawdza jedynie czy domena jest rzeczywiscie obslugiwana na
> wszystkich nameserverach na ktore jest delegacja (odpowiedz ze wszystkich
> nameserwerow musi byc autoratywna) oraz czy rekordy SOA i NS zwracane przez
> poszczegolne nameservery isp na ktore jest delegacja jak i sam NASK sa
> identyczne (czesto sie zdarza ze rekordy NS zwracane przez NASK i isp sie
> roznia
> Czekam na szybkie i konkretne komentarze...

Z tego, ze NSy podawane przez ISP i NASK sie roznia, nie musi wynikac, ze
blad jest u ISP.

Niejednokrotnie na tej grupie wspominane bylo, jak dlugo trwa procedura
aktualizacji danych przez NASK. Mi NASK zmienial delegacje pewnej domeny
przez 2 miesiace! Ostatnia zmiana zajela mi kilka tygodni i wymagala
wyslania 2 listow poczta konwencjonalna, 7 listow poczta elektroniczna
oraz wykonania 4 telefonow (kazdy: conajmniej 20 minut wiszenia u
sluchawki). Trudno sie dziwic, ze nie wszyscy maja czas i determinacje do
uzerania sie z urzednikami NASKu.

Krzysztof Czuma