Re: CO TO JEST????

Autor: Wojtek Piecek (woju_at_pingwin.waw.pl)
Data: Mon 20 Nov 2000 - 15:58:45 MET

On Mon, Nov 20, 2000 at 03:45:43PM +0100, smarkacz wrote:

> A zadaniem transparent proxy jest filtrować ruch WWW (no,
> niekoniecznie tylko) i jeśli ma żądany plik w swoich zasobach, pobrać
> go z nich zamiast ściągać setki razy przez pół świata. Poza tym obydwa
> te urządzenia mają jeszcze kilka wspólnych właściwości - można na
> przykład spieprzyć ich konfigurację. Co jest argumentem nie przeciw
> urządzeniu tylko jego administratorowi, prawda?

Nie, nie masz racji.

Firma zapewniajaca dostep do internetu moze i ma obowiazek zapewnic do niego
dostep, ale nie ma prawa wnikac w sposob przesylania informacji przeze mnie.

> Czyli to nie było dobrze skonfigurowane transparent proxy - jak już
> pisałem, takie nie powinno zmieniać adresu źródłowego. Swoją drogą
> jakoś mi się wykluczają wzajemnie pojęcia `poważny' i `identyfikacja
> przez numer IP' ale to tak na boku.

Zupelnie nie rozumiesz - to ze ISP ma marne lacza, nie jest powodem
zrzucania na swojego klienta proxowania jego danych "zeby mniej moje lacza
obciazac". To powinien byc problem klienta, aby zeby mu bylo lepiej.

> Doprawdy? Nie można zmienić dostawcy? Ta karczma Rzym się nazywa?

Czekam. Tak ze dwie, aby bylo konkurencyjnie jesli mozna?

> Transparent proxy też ma określone zadania - tak, wiem, że to w TPSA
> zachowywało się co najmniej niepoprawnie (zresztą nie tylko to - dalej
> masakrują pakiety TCP), ale ja nie protestuję przeciwko stosowaniu
> routerów dlatego, że w TPSA źle jakiś skonfigurowali.

Kiedys NASKowcy probowali zrobic to samo - skonczylo sie straszniem ich
prawnikami - bo akurat trafili na srodowisko akademickie. Tutaj maja lepiej,
bo sdi to uzytkownicy indywidualni, wiec o prawnika bedzie troche trudniej.
No i dane sa prywatne, wiec tez trudno udowodnic szkody.

--w

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.internet.polip
http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip