Re: Co sadzicie o 'kabelku' Gazpromu? :)

Autor: Zenek Kochanek (zenek_at_nosmap.sikornik.gliwice.pl)
Data: Sun 19 Nov 2000 - 14:16:04 MET

> Odsylam do dzisiejszej 'GW'... Niestety, link na ich stronie WWW nie
dziala.
> Co sadzicie? Czy to jest dobre dla polskiego Internetu?

Czytając to coś znowu widzę naszą Polaków słabość: sami nie zrobimy i nie
zarobimy a jak się inni za coś biorą to jest wielki krzyk. I nie chodzi mi
tu o legalność działań Gazpromu ale o to dlaczego dopiero Gazprom ma
wykazywać, że położenie geograficzne Polski może być żyłą złota. Dlaczego
nikt w Polsce nie zrobił do teraz czegoś podobnego? To jest moje pytanie i
zaraz je bardziej uszczegółowię podając nieco więcej konkretów.

Po pierwsze doczepię się do TPSA. Może już dziś nie powinienem ale do
niedawna była tio prawie państwowa, polska firma i to firma nie byle jaka bo
największa. Czy TPSA nie mogła zrobić tego samego? Z mocy ustawy może robić
w dziedzinie telekomunikacji wszystko nie potrzebując żadnej koncesji i
żadnej zgody. Światłowody po Polsce ma tylko ..... nie wiem. Może im się nie
chce? Może członkowie zarząku tak walczą o swoje stołki, że zapominają iż
powołano ich tam po to by przynosili tej firmie zysk a właścicielom wartość.
I problem tranzytu nie dotyczy tylko lini wschód-zachód - można naprawdę
zastanowić się, którędy idą transmisje z południa na północ.

A niby dlaczego TelEnergo - znowu polskie przedsiębiorstwo, prawie w całości
kontrolowane przez państwo też się za tak dochodowy biznes nie bierze. W
Gazecie pan prezez Ogiński chwiali się, że nie dał się wciągnąć w ten
interes a ja się pytam dlaczego? Dlaczego TelEnergo posiadając (1)
infrastrukturę i (2) koncesje na międzynarodową transmisje danych nie bierze
się za budowę infostrady ze wschodu na zachód? Właśnie TelEnergo będzie się
czepiał szczególnie bo wiem jak potężna infrastruktura leży od lat
niewykorzystana - nie tylko się na niej nie zarabia ale i nie daje zarobić
innym.

Na wysokości zadania stanął jedynie Szeptel realizując śmiało to do czego
się zobowiązali. A tak poza tym to mi smutno.

Zen,-