Re: Polpak &*(^$%!^^!$%^!%!%$!(

Autor: Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
Data: Mon 30 Oct 2000 - 13:29:56 MET

tomek_at_waw.pdi.net wrote:

> : I widze, że chyba masz złe pojęcie o przyznawaniu koncesji: ich się nie
> : daje ot tak komu sie chce. O koncesje stara sie operator. Skoro więc
> : przyznano mu koncesje to znaczy, ze sam jej chciał.
>
> Nie tylko, nie tylko. To sa PRZETARGI. To nie jest tak, ze dostaje kto chce
> - min.lacz. dokladnie bada tych co sie o koncesje staraja i jesli
> koncesjonariusz nawali to znaczy, ze d* dalo ministerstwo. I to min.lacz.
> decyduje KIEDY zostanie ogloszony przetarg. Nie ma to nic wspolnego z
> checiami jakiegokolwiek operatora.

Zgadza się, ale do przetargu stają chętni a nie doprowadza ich się siłą
i to chciałem zaznaczyć. Oczywiscie kto wygra ten ma. Inna sprawa
dlaczego akurat ten wygrał a nie inny.

> : A po co mu ona to
> : juz jego pytać. Nie wierze, ze nie uruchomi żadnych usług. Warszawa to
> : najlepszy rynek telekomunikacyjny w kraju, najsmacznejszy kąsek. A
> : koncesja kosztuje i to dużo, wiec nie sadze, że wykupił ja tylko po to,
> : zeby prezes ozdobil sobie tym swistkiem gabinet.
>
> Tak wybierano, zeby koncesjonariusz nie zrobil tepsie za duzej konkurencji -
> przynajmniej na to to wyglada.

Obserwując ten rynek nie widzę zbytnich możliwosci zrobienia tepsie
dużej konkurencji w skali kraju. Ale w niektorych miejscowosciach to się
udało. Mogę podać przykłady. Można mieć mieszane odczucia co do
Warszawy, bo na nią koncesję wydano jako ostatnią, długo po pozostałych.
To faktycznie wyglądało na ochronę interesów tepsy.

> I to jest ten CUD dzieki ktoremu mimo
> prawnego zniesienia monopolu nadal tepsa go ma. To min.lacz. _decyduje_ kto
> i gdzie bedzie funkcjonowal.

Dokładnie. To ono wydaje koncesje.

Pozdrawiam, Jacek

--
Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
ICQ # 15729819