Re: NASK (rekord)

Autor: Mr.FX (mrfx_at_clan.pl)
Data: Sat 28 Oct 2000 - 22:30:05 MET DST

[...]
> W zwiazku z tym dzwonie i pytam kiedy -
>zgodnie z informacja na stronie WWW NASK - wyznaczono "7-dniowy termin do
>usuniecia brakow, z pouczeniem, ze ich nie usuniecie spowoduje
>pozostawienie Wniosku bez rozpatrzenia". Z metnej odpowiedzi wynika, ze
>nigdy.
>No coz, najwyrazniej usluga nie zostala "odpowiednio" oplacona. Nie bylo
>oplaty, nie bylo pouczenia.

        To nie jest zupełnie tak. Ja też chętnie odebrałbym Naskowi
monopol na *.pl - średnio z co trzecią domeną jaką rejestruje moja
firma są kłopoty ze strony nask - jednak jak dotąd nie przyszło nam do
głowy aby płacić jakieś łapówki - a wszystkie domeny jak dotąd
(prędzej czy później, po mniejszych lub większych 'przebojach')
zostały zarejestrowane.
        Moim zdaniem powinno się wymusić na nask, aby nie wtrącał się
w sprawę 'praw do domeny', ponieważ od tego są sądy, a obecny stan
rzeczy uniemożliwia wprowadzenie systemu automatycznej rejestracji.
Moim zdaniem brak takiego systemu to skandal, w czasach kiedy mogę
mieć _działającą_ statyczną domenę np. w dyndns.org w ciągu 5 minut od
wypełnienia formularza!
        Może ktoś ma pomysł, komu może warto byłoby wysyłać listy z
informacją o niedotrzymywaniu przez nask własnego regulaminu, skoro
żaden z polskich ISP jak dotąd nie kwapi się do wystąpienia z
inincjatywą samodzielnej rejestracji w *.pl [1]
        W końcu IMHO monopole NASK i TPSA to dwa największe problemy
polskiego Internetu. Tak sobie myślę, że od dzisiaj o wszelkich
problemach z rejestracją w NASK będę informował IANA, w końcu na
stronie:

http://www.isi.edu/in-notes/rfc1591.txt

jest napisane, że:

      "[...] Concerns about "rights" and "ownership" of domains are
      inappropriate. It is appropriate to be concerned about
      responsibilities" and "service" to the community. [...]"

i wydaje mi się, że NASK aż nadto nadużywa ostatniego zdania, nie
zwracając uwagi na poprzednie.

[1] - przynajmniej ja nic o takiej inicjatywi nie wiem.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]