Re: No wlasnie, o co w tym wszystkim chodzi? (bylo: NASK (rekord))

Autor: Roman Niewiarowski (newrom_at_rp.zax.pl)
Data: Sun 22 Oct 2000 - 13:45:27 MET DST

dnia Sun, Oct 22, 2000 at 11:14:23AM +0200, piotrek napisal(a):

> Witam,
Pochwalony :)

> Co stoi na przeszkodzie, azeby wprowadzic w NASK system automatycznej
> rejestracji domen?

pomysl z koniecznoscia uzasadniania wnioskow, dzieki temu skutecznie mozna
zablokowac wszelkie pomysly odnosnie automatyzacji... nie jestem programista
ale cos mi sie wydaje ze nawet dla 300 osobowego zespolu programistow i rok
byloby za krotko na stworzenie systemu ktory potrafilby analizowac
uzasadnienia...

> Proponuje nastepujace odpowiedzi do wyboru:
>
> 1) bo nikt w NASK na to nie wpadl
malo prawdopodobne..

> 2) bo w NASK nie ma 2-3 osobowego zespolu srednio inteligentnych
> projektantow/programistow, ktorzy mogliby sie podjac takiego wyzwania
> i co wiecej nie ma tez pieniedzy azeby taki zewnetrzny zespol
> zatrudnic

uzasadnienie musi i tak byc przeczytane, opieczetowane i nabrac mocy
urzedowej ;)

> 3) bo w NASK jest za duzo "pan Zos" i "panow Kaziow", ktorzy w
> przerwie pomiedzy jedna i druga kawa przerzucaja wnioski rejestracyjne
> i gdyby zostali zastapienie przez tenze system, to musieliby sobie
> szukac innej roboty

IMHO zgadza sie

> 4) bo w NASK jest taki balagan, ze proba informatyzacji/automatyzacji
> czegokolwiek musi zakonczyc sie porazka
to tez jest bardzo prawdopodobne, chyba ze fakt zagubienia wniosku itp to
wynik pracy gremlinow albo innych chochlikow (nie mylic z chochlami = ochlejami ;))

> 4) bo ktos w NASK zarabia na tym, ze rejestracja jest taka jaka jest

ten punkt akurat srednio mi sie podoba, coprawda rozne przypadki znikania,
podkupywania itp domen/wnioskow swiadcza na niekorzysc NASK jednakze nic nie
zostalo udowodnione i w zwiazku z tym bylyby to pomowienia.
z drugiej strony zastanawiajace jest ze do tej pory niema automatycznego
systemu ktory po wypelnieniu wniosku dopisywalby do ogolnie dostepnej bazy,
listy domen wraz z wnioskodawca i udostepnial ja np przez www.
tego typu zeczy wplywaja na wiele pomowien i stwarzanie atmosfery skandalu
wokol NASK. No ale moze ta firma tak lubi...

> Z gory przepraszam za ten nieco jednostronny zestaw pytan ale doprawdy
> nie nasuwa mi sie zadne inne, zdroworozsadkowe uzasadnienie obecnego
> stanu rzeczy.

Gdybys byl pracownikiem NASK pewnie widzialbys to inaczej... chociaz... moze
w koncu NASK dojdzie do wniosku ze jednak warto wytlumaczyc sie przed ludzmi
dlaczego postepuje tak a nie inaczej, nie musza ale byloby milo...

Pozdrowienia
newrom

--
Oczywiscie moge sie mylic :-) (GPL)