Re: Sprawa lipy wyja?niona.

Autor: Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
Data: Mon 16 Oct 2000 - 09:06:07 MET DST

Michal Tatarynowicz wrote:

> Owszem, ale patrząc na sprawę filozoficznie wszystko jest subiektywne,
> więc nie da się niczego ocenić obiektywnie :)

Ale jesli sie zdefiniuje jakies parametry liczbowo to potem mozna
sprawdzac czy sa spelnione czy nie. I to obiektywnie.

> Nie wiem, nie mam sdi. Ale zakładam, że nie działa (lub że połączenia
> modemowe działają źle), bo ludzie narzekają (podając dane).

Jak sie troche rozejrzysz, to znajdziesz tez posty, ze ludzie maja takie
transfery. Ale gros ludzi, ktorzy maja dobry transfer slowa nie powie,
bo uwazaja to za normalne i nie ma o czym pisac. Wiec nie wyrabiaj sobie
obrazu dzialania calej sieci (czy czegokolwiek) tylko po postach
narzekajacych. Zawsze beda jacys niezadowoleni, z kazdego produktu czy
uslugi.

> To interesujące. Nie wiem jak to się ma do sdi, ale na łączu 1mbit
> (które mam w pracy) taki np. onet.pl chodzi powoli -- a przypuszczam,
> że łącza ma raczej niezłe. Powoli chodzi również www.tpsa.pl, co już
> jest śmieszne. Nie mam pretensji powiedzmy o ahoj.pl, który co prawda
> chodzi powoli, ale zawsze możecie zwalić winę na ipartners.
>
> Odpowiadając weź pod uwagę, że ten objaw spowodowany jest głównie
> przez zapchane łącze pomiędzy gdańskiem a warszawą -- na
> do-gdaacmm.r1.tpnet.pl jest ok 30% straconych pakietów.

Tam jest od dosc dawna 155MB/s, ale faktycznie czas juz na rozbudowe i
to sie robi.

> Nikt do tego nie namawia. Fakt jest taki, że łącza tpsa poza Polskę są
> zapchane i należało by je poszerzyć.

Ale to kosztuje. I to sporo. Na razie kasa idzie w rozbudowe dostepu i
szkieletu sieci krajowej. Z pewnoscia potem zrobi sie cos i z laczami w
swiat, bo jakby nie potrzec spory procent ruchu tam wlasnie idzie.

Pozdrawiam, Jacek

--
Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
ICQ # 15729819