FW: Panstwowa Komisja Wyborcza a Wirtualna Polska ?!

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Tue 10 Oct 2000 - 10:45:51 MET DST

List następującej treści został wysłany przeze mnie do:
- redakcji dziennika ogólnopolskiego "Życie"
- redakcji dziennika ogólnopolskiego "Rzeczpospolita"
- redakcji radia TOK FM

B.

Czy wiedza panstwo, ze oficjalne (!) internetowe strony Panstwowej Komisji
Wyborczej opatrzone są na dole napisem "Copyright 2000 by Wirtualna Polska"?
Co gorsza, strony te NIE są dostępne pod adresem internetowym przyslugującym
instutucjom rzadowym - czyli w domenie gov.pl ! One są umieszczone pod
adresem www.pkw.wp.pl - będącym wlasnością firmy PRYWATNEJ! Jako obywatel
Polski - pytam sie Z JAKIEJ RACJI !? Czy samochody policyjne mają na
lakierze napis "Kowalski i społka" ?! Czy przed wejściem do Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej wisi tabliczka "Firma Krzak" !?? A moze teksty
ustaw opatrzone są napisem "Copyright 2000 Fima Jan Nowak Sp. o.o." ?!!!! Z
jakie racji instytucja państwowa, opatruje swoje OFICJALNE!! strony napisem
"Copyright jakaś firma komercyjna"!???? Z jakiej racji Panstwowa Komisja
Wyborcza stawia swoje OFICJALNE strony internetowe pod adresem
przyslugującym instytucjom komercyjnym?! Prosze państwa, jestem wieloletnim
użytkownikiem Internetu, i administratorem serwerów tegoż. Nie chcę być źle
zrozumiany, uważam, ze serwer obslugujący oficjalne strony WWW instytucji
państwowej NIE MUSI byc własnością państwa - państwo może kupić tzw. usługi
hostujące od dowolnej, komercyjnej instuytucji, jeżeli daje to odpowiednio
wysoki poziom usług za godziwą cenę. Ale dlaczego oficjalne teksty
publikowane przez instytucję państwową opatrzone sa napisem "Copyright ...
instytucja komercyjna" !? I dlaczego domena internetowa, a wiec
KLASYFIKACJA, podmiotu PAŃSTWOWEGO należy KOMERCJI!? Technicznie nie ma
ŻADNYCH PRZESZKÓD!! aby strony Internetowe o adresie www.pkw.gov.pl (a wiec
poprawnie! - należące do oficjalnej, rządowej domeny) hostować na serwerach
komercyjnych, a niech by i Wirtualnej Polski. I bez tego nieszczesnego
napisu "Copyright".

Uff... po prostu jestem oburzony. Proszę, poruszcie te sprawe. A jako
PODATNIK i OBYWATEL DOMAGAM SIE!!! Moim konstytucyjnym prawem do JAWNOŚCI
ŻYCIA PUBLICZNEGO!!!! DOMAGAM SIĘ OPUBLIKOWANIA TREŚCI UMOWY POMIĘDZY
PAŃSTWOWĄ KOMISJĄ WYBORCZĄ A FIRMĄ WIRTUALNA POLSKA!!! Oraz wyjaśnienia,
czyją własnością są prawa autorskie tekstów publikowanych w Internecie przez
Państowową Komisję Wyborczą!!

Bronislaw Kozicki
brok_at_rubikon.pl
(moje pelne dane, lacznie z numerem NIP, dowodu osobistego, paszportu
Rzeczyposoplitej Polskiej i adresem zameldowania sa dostepne na zyczenie)