Re: Sprawa lipy wyja?niona.

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.linux.org.pl)
Data: Wed 04 Oct 2000 - 15:17:31 MET DST

miab <miab_at_warman.com.pl> wrote:
> "Andrzej Bort" <bort_at_silesia.linux.org.pl> wrote...
> Nie chce.
> Chce tylko powiedziec ze uzywajac lacza SDI
> jestam skazany na server tepsy.

Zamień SDI na 'łącze stałe providera X' i 'server tepsy' na
'serwer providera X'.

> Ostatecznie jak mi na czyms zalezy w okresie
> gluchoty tepsy to lacze sie dialup z providerem
> ktory potrafi doslac potrzebny plik lub strone.
> I o tym ta cala rozmowa.

j.w. Zamień miejscami wyrażenia 'tepsy' i 'innego providera'.

> Osobiscie wolal bym zeby to tepsa potrafila
> podolac powyzszemu zadaniu

Możnaby się pokusić o stwierdzenie 'Tepsa jaka jest, każdy
widzi'.

> ale jak tylko o tym zaczynam pisac odzywaja sie glosy
> w stylu
> "nie kopie sie lezacego"
> "nie masz umowy z tepsa"
> "to tylko zwykle lacze telefoniczne"

A co, nie jest to prawdą? To zastanów się, dlaczego każdy
(lub prawie każdy) provider każde sobie płacić abonament pod
nazwą 'dostęp do modemów dialup', i dlaczego abonament za łącze
stałe jest znacznie wyższy niżby wynikało to z samego kosztu
pary drutów? Powiem wprost: Masz prawo zadzwonić do supportu
ISP'a, i oni mają psi obowiązek Ci pomóc (a Ty masz święte prawo
wyboru nowego providera, jeśli ten Ci w jakiś sposób nie
pasuje). Za coś trzeba utrzymać support, co nie?

> glosy osob ktorym wyraznie zalezy
> na trwaniu powyzszej sytuacji.

Jakiej powyższej sytuacji? Providerzy istnieli od X czasu
wcześniej, niż się pojawiło 0202122. A tepsa chcąc im dorównać,
powinna założyć jakieś centrum obsługi klienta (internetowego).

> Przypuszczam ze sa to providerzy
> ktorym wygodnie sie zyje w srodowisku strworzonym
> przez nieudolny lecz faktyczny monopol i ktorym
> wygodniej jest wylawiac co smakowitsze kaski
> ze zdegenerowanego rynku niz walczyc miedzy soba o klienta.

Czy ja dobrze słyszę? Masz pretensję do firm, które się
przystosowały do zasad zdrowej konkurencji? Masz pretensje do
tych, którzy dają łącza drogie, ale z supportem, a nie tanie,
ale na zasadzie "zepsuło się? Spadaj na drzewo"? Coś mi tu nie
pasuje...

Andrzej

--
"On a normal ascii line, the only safe condition to detect is a 'BREAK'
- everything else having been assigned functions by Gnu EMACS."