Re: NASK i redelegacja domen -tragedia

Autor: Marcin Sochacki (wanted_at_spam-to-dev-null.bg.univ.gda.pl)
Data: Mon 02 Oct 2000 - 13:32:54 MET DST

smarkacz wrote:

> Demonizować to może nie.. zresztą mało mam ostatnio kontaktów z
> NASKiem i wcale mnie to nie martwi..
>
> ..ale czy nie uważasz, że obecna sytuacja w której najlepszym sposobem
> dowiedzenia się o błędach we wniosku - e tam błędach, dowiedzenia się,
> że wniosek w ogóle dotarł i ktoś go przeczytał jest napisanie mocno
> nieprzychylnego dla NASKu artykułu na polip i zaczekanie na Twoją
> odpowiedź jest co najmniej chora?
>
> Nie wiem czy w NASKu jest mały zielony handlarz domenami czy nie,
> zresztą nawet gdyby był pewnie nic o nim byś nie wiedział. Natomiast
> [...]

W pełni popieram.

Wszystko byłoby OK, gdyby NASK traktował ludzi jak klientów a nie petentów.
Płaci się przecież za to całkiem przyzwoite pieniądze i nawet nienaturalnym
byłoby potulne siedzenie po cichu i czekanie na widzimisię NASKu.

Opłaty są może ciut za wysokie - ale wolałbym pozostawić je na obecnym
poziomie w zamian otrzymując przejrzyste zasady rejestracji, punktualność,
życzliwość wobec klienta itp. Dla większej firmy 300 zł rocznie nie jest
przecież majątkiem, a jednocześnie stanowi pewne zabezpieczenie przed
całkowitym zaśmieceniem .pl (tak jak to jest .com, .org i .net).

Mirek Luc zasłania się tym, że nie ma wpływu na decyzje szefostwa itd., ale
nie chce mi się wierzyć, że nie mógłbym przynajmniej napomknąć kierownictwu o
podstawowych problemach gnębiących polskich providerów. Mirku - przecież
pracujecie w końcu pod jednym dachem, spotykacie się w toalecie :)) (to może
najlepsze miejsce do pogadania)...

Przecież nie żądamy jakichś wymyślnych rzeczy, dosłownie kilka usprawnień
organizacyjnych przyniosłoby znaczną ulgę; przynajmniej do czasu opracowania
nowego systemu rejestracji domen (lub przejęciu obsługi .pl przez inną
organizację).

Pozdrawiam,
Wanted