Re: TPSA niszczy konkurencje (nowy cennik)

Autor: Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
Data: Tue 12 Sep 2000 - 07:48:50 MET DST


Rafal Rybinski wrote:

> > Oczywicie, że by można tylko, że na dzień dzisiejszy nie ma
> > odpowiedniego sprzętu i oprogramowania do realizacji tego. Zobacz ile
> > już czasu zajmuje wystawienie rachunku. Gdyby jeszcze skomplikować jego
> > generowanie (czyt. zrobić głębszą analizę numeru, zróżnicować taryfy dla
> > różnych klientów, itp.) to na rachunek czekałbys jeszcze dłużej.
> >
> > Pozdrawiam, Jacek
> > --
> > Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
>
> No ale bez przesady, sa dosyc mocne maszyny ktore w kilkanascie
> (kilkadziesiat) godzin obliczaja wszystko. W sieciach komorkowych masz
> jeszcze wiekszy bajzel, bo masz iles tam taryf, przy kazdej taka sama
> rozmowa kosztuje inaczej, a jednak nie musisz czekac az tak dlugo na
> billing i fakture jak na list z TP S.A.

W sieciach komórkowych biling z central jest sciągany codziennie i
wstępnie przetwarzany. W tepsie jeszcze nie ma takiego systemu kolekcji
danych i dane są sciągane raz w miesiącu (na początku), a potem
przetwarzane. Jest tego mnóstwo (wszak rozmów telefonicznych jest dużo
więcej niż z telefonów komórkowych) i nawet mocnym maszynom zajmuje to
sporo czasu.

Do tego w tepsie są różne centrale i systemy bilingowe, więc najpierw
trzeba dane sprowadzić do wspólnego formatu. W 'komórkach' tego problemu
w ogóle nie ma, oni mają jednolitą sieć.

Pozdrawiam, Jacek

--
Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
ICQ # 15729819 
tel. 0 90 295 299


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:36:41 MET DST