Re: Ciekawa domena...

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 08 Sep 2000 - 15:42:21 MET DST

Dnia 8 Sep 00 o godz. 7:17, Dariusz Laskowski napisal(a):

> Mnie to nie bulwersuje. Moim zdaniem to jest raczej przeginanie pały
> w drugą stronę. Chociażby w tym przykładzie: poczta to poczta. Z tego,
> że akurat w Polsce jest monopol nie wynika, że tylko ta instytucja
> ma prawo do tego jednego ogólnego słówka w nazwie domeny. A gdybyśmy
> mieli w Polsce np. Pocztę Polską, Państwową Pocztę, Prywatną Pocztę,
> Pocztę Polską Polsat, ;-) Poczta Rafa sp. z o.o. i jeszcze dziesięć
> innych, to która miała by prawo do tego jednego słówka?

Zgodnie z obowiazujacym prawem, tylko Poczta Polska ma prawo uzywac w nazwie
instytucji slowa "poczta". I juz. Tak wiec zadnej Prywatnej Poczty Sp. z o.o.
nie moze byc.
Logicznym wnioskiem byloby, ze domena poczta.pl powinna takze przypasc
Poczcie Polskiej.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl