Re: Jakie w3cache dla SDI ?

Autor: Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
Data: Fri 01 Sep 2000 - 10:31:37 MET DST

Łukasz Grochal wrote:

> Hmm... czy to znaczy, że po złożeniu wniosku o linię dzierżawioną zmienia
> się stosowany na potencjalnym łączu SDI protokół transmisji?

Na liniach dzierżawionych stawia się modemy lub HDSLe a SDI HISy. Każde
z nich używa innej techniki transmisji i kodowania a tym samym ma inne
wymagania na parametry linii miedzianej.

Druga sprawa to jak to się mówi: "a co dalej?". W przypadku SDI na
centrali jest HIS-NT i dalej łącze V.35 lub E1 do Polpaka. Przy linii
dzierżawionej łącze miedziane idzie przez centralę do zakończenia linii
u ISP. Jeżeli to zakończenie jest na centrali abonenta to sytuacja jest
analogiczna do SDI, ale często tak nie jest i wtedy jest problem
długosci linii albo braku wolnej miedzi o odpowiedniej jakosci w relacji
centrala abonenta - zakończenie u ISP. Zgadza się? A bywa niestety tak,
ze tepsa nie chce lub nie może (z braku odpowiednich pomieszczeń)
pozwolić ISP wstawić swoich urządzeń na centralę. Może nie chcieć np.
dlatego, ze planuje w tym miejscu wstawić np. HIS-NT.

Mysle jednak, że cała nasza dyskusja wynika z tego, że 'brak możliwosci
technicznych' to standardowa odpowiedź tepsy niezależnie od przyczyn
(których zresztą zwyczajowo nie podaje). Znam jednak przypadki
udzielania takich odpowiedzi bez jakiegokolwiek sprawdzenia tych
warunkow (po prostu 'na odczepnego'). Jest to oczywiscie naganne
zachowanie, ale na szczescie coraz rzadziej sie zdarza. Podstawowy
problem to wykrycie takiego przypadku. Zdarza się to najczesciej wtedy,
gdy klient zaczyna się awanturowac i odwoływać do wyzszej instancji (np.
Dyrekcji Okręgu). Zatem moja rada: nie zrażac sie po pierwszej
odpowiedzi o braku mozliwosci technicznej i drazyc temat.

Pozdrawiam, Jacek

--
Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
ICQ # 15729819