Re: Rejestracja subdomeny

Autor: balawajder_at_topnet.pl
Data: Wed 30 Aug 2000 - 09:47:42 MET DST

Użytkownik JiMy <self_at_kki.net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8og8np$sg3$1_at_info.cyf-kr.edu.pl...
> Sorry za lamerskie pytanie, ale...
> Jeśli ktoś zarejestrował domenę np. pizzeria.pl, a ja
chciałbym
> zarejestrować subdomenę np. picolo.pizzeria.pl to
powinienem to załatwiać z
> nim czy z NASK-iem?

O uaktywnienienie dowolnej subdomeny musisz zwrócić się do
osoby posiadającej domenę główną. Tu zaczynają sie
schody... Jedni chętnie to robią (nawet bezpłatnie) to w
końcu reklama domeny głównej, inni każą sobie za to płacić
(niejasne czy raz na rok czy raz na zawsze...). Jezeli np.
pragniesz posiadać subdomenę w "makaron.pl" to ja muszę za
nią (jej uaktywnienie) zapłacić operatorowi ISP ale czasami
jest to opłacalne ponieważ jak pisałem powyżej każda
subdomena o dużym ruchu gwarantuje także ruch na domenie
głównej.
Piszę o "schodach" ponieważ sam zwracałem sie do kilku
znanych witryn z prośba o subdomeny i nie raczono nawet
odpisac na kilkukrotne e-maile.
Wiem ponadto, że wielu operatorów oferuje własne
zarządzanie dowolnymi subdomenami gdzie użytkownik (czytaj
własciciel domeny głownej) sam poprzez panel sterowania
uaktywnia wg. kaprysu dowolne subdomeny np. na czas trwania
promocji lub konkursów typu www.konkurs.pizzeria.pl .
A może warto poprosić o subdomenę.... np.
www.polska.pizzeria.it .
I nie proś o "piccolo" w połaczeniu z "pizzeria" nie bardzo
to gramatycznie po włosku... ("piccola").

--
Pozdrawiam - Ryszard Balawajder
www.makaron.pl - www.makaron.ws - www.makaron.it