Re: Portalenie

Autor: Marcin Sochacki (wanted_at_spam-to-dev-null.bg.univ.gda.pl)
Data: Tue 29 Aug 2000 - 09:16:26 MET DST

Marek Baczek wrote:

> "Jaroslaw Zielinski" <jz_at_winter.pl>

> Oj wiesz :) Manipulacja nie polega na nabiciu sobie wiekszej liczby
> odslon (bo to bez sensu jak juz slusznie zauwazyles), tylko na tym co
> nazywamy "odwiedzinami".
> Slowo "odwiedziny" jest roznie rozumiane w zaleznosci od potrzeb i
> tutaj przewaznie nastepuje marketingowa manipulacja.

Tzw. "visit timeout" to faktycznie jeden z podstawowych elementów manipulacji.
W popularnym programie Webalizer do generowania statystyk jest on defaultowo
ustawiony na 30 minut.

Chciałbym jednak nawiązać do wypowiedzi Jarka, że nabijanie większej liczby
odsłon byłoby zbyt obciążające dla serwera. Wiadomo, że dla dużych firm cena
sprzętu nie odgrywa tak istotnej roli. Paręnaście tysięcy złotych to naprawdę
groszowe wydatki w porównaniu z ewentualnymi zyskami z reklamy i prestiżu (a
przede wszystkim możliwością pozyskania bogatych, strategicznych inwestorów).
Tak więc pewne tricki zwiększające liczbę zapytań też się stosuje: ustawiony
auto refresh co jakiś czas, zabronione cache'owanie strony przez proxy itp.

Nie ulega frekwencji, że używając prostego skryptu w Perlu np., możnaby łatwo
"wygenerować" dowolną ilość logów wyglądających na prawdziwe :))) Mam
nadzieję, że żaden z poważnych serwisów nie ucieka się do tak żenujących
praktyk.

Wanted