Re: Domena

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Thu 24 Aug 2000 - 02:48:29 MET DST

On Sun, 20 Aug 2000 13:59:48 +0200, fidor_at_friko.internet.pl (Adam
=?iso-8859-2?Q?Ku=B3agowski?=) wrote:

>Wydaje mi sie ze USA nie ma z definicji (gdzies czytalem) domeny i pracuje w
>com .org etc. Jezeli masz racje to po co powyzsze domeny istnieja (poza
>inkasowaniem kasy)

Zle ci sie wydaje. KASDE panstwo ma przydzielona domene narodowa.
Domeny z trojliterowa koncowka to tzw. domeny funkcjonalne, w
odroznieniu od domen dwuliterowych - terytorialnych nie okreslaja one
miejsca zainstalowania maszyny. najlepszy dowod - moj adres, provider
stoi w domenie .net, glowne serwery ma w lodzi a czesc w Warszawie...
Tak naprawde wiekszosc amerykanskich maszyn stoi w domenach
funkcjonalnych, wiekszosc pozaamerykanskich - w narodowych jedynie ze
wzgledow historycznych - bo internet powstal w Stanach, najpierw byly
jedynie domeny funkcjonalne i utarlo sie tam ze w nich przydziela sie
nazwy domenowe. Reszta swiata, dla odroznienia, uzywala domen
narodowych. Ale zadnego ustalenia ze w usiech domeny narodowej sie nie
uzywa czy tym bardziej ze maszyna w domenie funkcjonalnej ma stac w
Stanach - po prostu nie ma.
A faktem jest ze domena .us jest domena zadko spotykana.

--
darek