Re: Ciekawostka dropsa... czyli kolejna inwestycja tp.inter

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 15 Aug 2000 - 13:08:53 MET DST

Dnia 1 Aug 00 o godz. 18:50, Michal 'CeFeK' Nazarewicz napisal(a):

> Cudowne są. Ile mają, w ułamkach, punktów w porównaniu do Waszego?

Mniej wiecej rok temu (nie mam aktualnych danych), sytuacja wygladala tak:
TPSA - okolo 150 wezlow; drugi w kolejnosci NASK - 45 wezlow. Bardzo zle???
;->>> Trzeci Telbank z 22 wezlami; przy czym jest to "pelny" operator
telekomunikacyjny i moze sam zakladac wlasne dzierzawki, nie musi brac
drutow od TPSA. Jest jeszcze POL34 - bodajze w 12 miastach, choc z bardzo
marnym laczem na swiat dla klientow komercyjnych (dla edukacyjnych, czyli
finansowanych przez KBN, lacze jest duuuuzo lepsze...) i wspomniani przez
ciebie IPartners i Formus. Formus jest AFAIK w 10 miastach, nie wiem w ilu
IPartners.
To juz naprawde nie jest tak malo...

> Formus? Czy Ty wiesz, ile Formusz/IPartners biorą za
> radiołącza? Miesięczna opłata w granicach 150-300 złotych, jeśli takie
> łączę już się uda załatwić, nie pokryje nawet części abonamentu za łączę
> KABLOWE.

Nie bardzo rozumiem tego zdania... Miesieczna oplata (za radiolacze,
rozumiem) w granicach 150-300 zl nie pokryje nawet czesci abonamentu za
lacze kablowe? A na co ci to lacze kablowe, jak juz bedziesz mial radio???
I dlaczego oplata za radiolacze ma pokrywac badz nie pokrywac oplaty za
lacze kablowe???

> ...w mieście stołecznym i trzech-czterech dużych miastach. To nie jest
> cała Polska.

To nie jest cala Polska, zgoda. W malych miejscowosciach bardzo czesto nie
ma alternatywy dla TPSA (chociaz... operatorzy komorkowi wlasnie
wprowadzaja GPRS - 115 kb/s przez komorke, oplata zalezna od ilosci
sciagnietych danych a nie od czasu polaczenia - wyglada ciekawie,
nieprawdaz? jedyny szkopul, ze telefony obslugujace to cudo sa jak na razie
drogie... ale wszystko kwestia czasu). Ale przynajmniej w kilkudziesieciu
(a nie trzech-czterech) duzych miastach istnieja realne alternatywy dla
Polpaku.

> A jak można odróżnić faktyczne problemy techniczne od chęci dostania
> łapówy? Uwierz lub nie, ale nie znam człowieka, który zgodzi się z Twoim
> stwierdzeniem -- że "TPSa zaklada raczej bez problemow" te łącza
> dzierżawione.

A to fakt. Stwierdzilbym, ze zalozenie dzierzawki prawie zawsze wiaze sie z
wiekszymi lub mniejszymi problemami. Dostanie jej tak "od reki" jest
podobnie prawdopodobne jak to, ze przyjdziesz do TPSA z wnioskiem o
zalozenie telefonu i od razu ci go zaloza...

> Przeciętna płaca w Polsce wynosi 1700 złotych. Przeciętny user za 300
> złotych różnicy pomiędzy 020 a dzierżawką utrzyma siebie i RODZINĘ (bo
> niektórzy mają na garnuszku więcej, niż jedną osobę) przez dziesięć dni.

Po pierwsze: Michal pisal o tym, ze dzierzawka kosztuje 300 zl, a 020... -
600. A wiec ten "przecietny user" w tej sytuacji *zyskalby* te 300 zl, a
nie stracil.
Po drugie: nie wiem o jak duzej rodzinie piszesz. U mnie (5 osob) 300 zl
rzadko starcza na tydzien (choc czasami sie zdarza), a co dopiero mowic o
dziesieciu dniach...

> A to prawda. Tylko znów, te 50 złotych to jest dużo.

Jezeli ktos placi 200 czy 300 zl miesiecznie za 0202122, to placac 250 czy
350 zl za dialup do takiego providera placi tylko o 17 do 25 procent
wiecej. Sam ocen, czy to duzo czy malo.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl