Re: Pliki-załączniki

Autor: Robert Repec (robbie_at_mexem.gliwice.pl)
Data: Sat 12 Aug 2000 - 17:47:11 MET DST

Od kogos, kto zwie sie "Bronek Kozicki" <brok_at_rubikon.pl> otrzymalem:
> Co to znaczy ów "wachlarzyk" ? Wysłanie kilku mniejszych maili zamiast
> jednego dużego zawsze jest mniejszym obciążeniem dla SMTP.

No tak. Przepraszam za to sformulowanie.. moja wlasna nazwa, ale dosc
obrazowa. Otoz ,,wachlarzyk" to polaczenia, ktore zachodza jednoczesnie
pomiedzy dwoma serwerami. Jesli ktos wysle piec listow z jednakowym
priorytetem pod pewien adres, to maja one duza szanse ustawic sie
,,szerokim frontem" do odbiorcy i kiedy sprawdzimy w danym momencie
status polaczen (np 'netstat') zobaczymy, ze wszystkie te polaczenia sa
otwarte i aktywne, co bardzo ladnie dzieli nam przepustowosc na N czesci.
Mam nadzieje, ze dobrze wyjasniam? Takie polaczenia sa moze per se nieduzo
wolniejsze, ale za to kiedy odbiorcy upadnie - powiedzmy - 15 polaczen po
czasie 2h(przyjmijmy, ze to 90% czasu potrzebnego na wyslanie), to nie
odebral on niczego. Jezeli natomiast poslemy te listy
w kolejnosci, to po takim samym czasie ten sam odbiorca otrzyma
przynajmniej 3/4 z 15 kawalkow. Chyba sie zgadza, ze to jest nieco
lepsze?
Oczywiscie mowie tu o:
1) odbiorca widzi wyraznie ze cos slemy, wiec nie ma prawa marudzic
(w poprzednim wypadku o niepowodzeniu transmisji wie jedynie administrator
serwera docelowego, a chyba sie wszyscy zgodza, ze dla prezesa firmy
odbierajacej to jest kompletna abstrakcja i mydlenie oczu)
2) Bardzo czesto odbiorca moze zapoznac sie z korespondencja i rozpoczac
juz prace (szczegolnie jesli dostaje wlasnie spakowane kilkanascie
rysunkow projektowych.. kilka na pewno uda sie mu juz wypakowac).
3) jesli wlasnie przekraczamy pojemnosc skrzynki pocztowej odbiorcy, to
reszta kawalkow po prostu nie bedzie juz wyslana, ale pare listow juz
dostal.

Pozdrawiam
McR

--
-- business mail it{AT}mexem.gliwice.pl Project Office MEXEM Ltd.
-- private  mail robbie{AT}hell.pl      Robert Repec, M.CS.E