Re: Pula adresow routowalnych - jak ja dostac ?

Autor: Maciej Lopacinski (M.Lopacinski_at_gazeta.pl)
Data: Tue 08 Aug 2000 - 09:01:58 MET DST

"Przemysław Gubernat" wrote:

> W pl.internet.polip Maciej Machacz <xenes_at_ds13.agh.edu.pl> napisał:
> : Mam przed soba taki problem do rozwiazania - mianowicie jest sobie firma i
> : ma ona dwa lacza na swiat z dwoma wydzielonymi czesciami podsieci adresow
> : routowalnych (TP S.A + Cyfronet).
>
> : I teraz jest problem drugi - w jaki sposob moge uzyskac dodatkowe niezalezne
> : adresy IP ?
> Musisz wystapić do Ripe o IP PI (Provider Independent) bardzo dobrze to
> uzasadniając. Formularz (o ile dobrze pamiętam) ripe-141
A raczej w twoim imieniu musi wystapic twoj prowajder, ktory
zagwarantuje, ze bedzie Cie tranzytowal.
PS1. Musisz miec jeszcze router ktory obsluzy BGP. Teoretycznie
wystarczy do tego nawet Cisco 2500 + sporo magii, ale w praktyce
prowajderzy nie uruchomia z toba BGP jesli nie masz co najmniej c3600 z
duuza iloscia pamieci.
PS2. Przy dwoch prowiderach prosciej i taniej mozesz usyskac to czego
oczekujesz (backup lacza???) przez NAT.