Re: Dostep do nowego serwera news.tpi.pl

Autor: Slawek Zak (zaks_at_prioris.mini.pw.edu.pl)
Data: Tue 08 Aug 2000 - 00:04:25 MET DST

Michal Zalewski <lcamtuf_at_dione.ids.pl> writes:

> ...a co w tym niezwyklego?

Michał - ping jest najprostszą i najbardziej oczywistą metodą
stwierdzenia, że serwer działa.

> Btw. komunikaty ICMP naprawde nie sa najsluszniejsza metoda pomiaru
> rtt. Wiele wspolczesnych routerow / firewalli nawet jesli wysyla
> odpowiedzi ICMP (mowie tu o wszystkich 'unreachable', bo echo reply
> nie zdarzaja sie zbyt czesto) na ogol limituje czestotliwosc ich
> wysylania i maja one nizszy priorytet niz ruch TCP/IP.

To wyszło tylko przy okazji mierzenia RTT.

> Polecam... time nc -z news.tpi.pl 119... jesli ktos naprawde ma potrzebe
> benchmarkowania wszystkiego ;P

Powiedz to użytkownikom windows, którzy żadnego z tych poleceń w
systemie nie mają a do serwera z jakiegoś powodu połączyć się nie
mogą i nie wiedzą czy tym razem to wasza wina czy nie (...tak, o
telnet <...> 119 też trzeba wiedzieć)

Nie mów mi tylko że zablokowanie ICMP 8/0 poprawi bezpieczeństwo tego
serwera. A floodować można nie tylko z użyciem ICMP, jak dobrze wiesz.

--
hundred-and-one symptoms of being an internet addict:
208. Your goals for the future are obtaining an ISDN connection and