Re: Jak zrobic klienta w balona i zarobic?

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Wed 28 Jun 2000 - 01:38:30 MET DST

Dnia Tue, 27 Jun 2000 20:07:34 +0200, Michal Zalewski zeznaje:

>Niczego nie robi sie po nic ;) Nie sadze, zeby najwieksza ambicja malego
>Chelmskiego providera (jak i kilku innych podobnych firm) bylo mowienie o
>niesamowitej wartosci domen, ktorymi obracaja
        W oczach lamera-klienta to ich uwiarygadnia, bo taka poważna firma,
takimi milionami obraca ;->

>- zwlaszcza, ze na swojej
>stronie glownej - nie mowie o www.domena.pl - sie do tego nie przyznaja.
        Już nie? Kiedyś było na pierwszej stronie..

>Inne podobne firmy czasem podaja takie 'podkupione' domeny jako... domeny
>swoich klientow. Mysle, ze handel domenami, nawet taki 'pod biurkiem' z
>jakiegos powodu jest atrakcyjny - byc moze dlatego, ze jesli zlapiesz
>jakas nazwe, ktora zainteresuje 'gruba rybe', najpewniej bardziej oplaca
>sie jej zaplacic, niz procesowac.
        Prawde mówiąc, wszystko wskazuje na to, że handel domenami jest
zupełnie nieatrakcyjny. Natomiast nie brakuje, szczególnie w naszym kraju,
chętnych do natychmiastowego wzbogacenia się bez wysiłku. Na szczęście
większość umoczy.

>Nie wydaje mi sie. 'Bez problemu' i 'droga sadowa' to w Polsce dosc
>sprzeczne pojecia.
        W podobnych sytacjach, dotyczących nazw firmy sądy działają jak na
polskie warunki w miare szybko. Sprawy kończą się pod dwóch-trzech
miesiącach. Myślę, że w przypadku domeny nie powinno być istotnej różnicy.

> Byc moze dla wielkich firm (i wielkich pieniedzy) nie
>jest to problem - dla mniejszych zapewne tak.
        Mała firma nie zapłaci 10000 zł za domenę. Zarejestruje inną.
Zresztą nie rozumiem skąd taka wiara w magiczną moc domeny. Dobry serwis
i tak przyciągnie klientów.

> Zreszta... taki maly
>przyklad... polsat.pl... kupiony przez pewna firme jakis czas temu, zanim
>Polsat zaczal sie zastanawiac nad siecia. Proby negocjacji najwyrazniej
>spelzly na niczym, a droga sadowa wydala sie wszystkim nierealna (bo na
>ogol w takim przypadku liczy sie czas) - i Polsat kupil sobie domene w
>com.pl.
        No coż, najwyraźnej w Polsacie są lamerzy. Niewąpliwie firma tej
wielkości posiada dosyć rozbudowany dział prawny, który mógłby bez
dodatkowych dla Polsatu kosztów wywierać nacisk na NASK jeszcze przed
rostrzygnięciem sądowym.

bart

--
    "When the whole thing goes crashing down, don't ask me why"
  bart @bart.w-wa.pl || http://bart.w-wa.pl || http://faq.pl/php/